۰۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۷۶۲۲۱
آیت الله نوری همدانی:

هرکس برخلاف قانون عمل کند باید او را متنبه کرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر ضرورت اسلامی شدن محیط دانشگاه ها ابراز داشت: محیط دانشگاه باید به نحوی باشد که در آن عفت، حجاب اسلامی و صداقت حاکم باشد.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی سه شنبه شب، در دیدار با مسؤولان فرهنگی دانشگاه ها، در سخنانی با اشاره به بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص علوم انسانی گفت: همانگونه که معظم له تاکید کردند علوم انسانی باید از قرآن کریم استخراج شود.

این مرجع تقلید با اشاره به برخی از نواقص و اشکالات کتب دانشگاهی، بر ضرورت اصلاح این مشکلات تاکید کرد و افزود: اگر علوم انسانی از مبانی اصیل اسلامی و قرآن کریم استخراج شود ما شاهد این مشکلات نخواهیم بود.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با تاکید بر ضرورت اسلامی شدن محیط دانشگاه ها ابراز داشت: محیط دانشگاه باید به نحوی باشد که در آن عفت، حجاب اسلامی و صداقت حاکم باشد.

وی همچنین گفت: دروس دانشگاهی باید بگونه ای باشد که دانشجویان را مفید بار بیاورد و اساتید دانشگاه نیز باید با عمل خود الگوی مناسبی برای دانش آموزان باشند.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به دستاوردهای مختلف انقلاب اسلامی پیشرفت های علمی و هسته ای ایران را مورد تحسین قرار داد و بیان داشت: مردم ایران مردمانی زیرک و با هوش هستند و با روحیه خوباوری و خوداتکایی که دارند قادر به انجام هر کاری هستند و دانشمندان هسته ای ایران باعث عزت و افتخار کشور شده اند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فتنه اخیر در کشور هدف از جنگ نرم دشمن را ضربه زدن به اصل ولایت فقیه دانست وتصریح کرد: افرادی که جنگ مخملی راه انداختند دشمن ما بودند و آنها بخاطر حضور ولی فقیه شجاع و آگاه در راس کشور درمانده شده اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص مواضع خود بعد از انتخابات ابراز داشت: بنده در حوادث اخیر تنها به وظیفه خود عمل کردم و معتقدم که این انقلاب با سایر انقلاب های دنیا تفاوت دارد و چون بر پایه اعتقادات دینی و اسلامی شکل گرفته است از بین رفتنی نیست.

این مرجع تقلید همچنین اظهار داشت: بحمدلله مملکت قانون دارد و قانون اساسی ما نیز از قرآن و اهل بیت گرفته شده است و هر فردی که برخلاف قانون عمل کند باید متنبه اش کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تفاوت حوزه و دانشگاه را از رسوم طاغوتی عنوان کرد و گفت: تمام علوم پرورش یافته دامان روحانیت و علما است اما طاغوت اینها را از ما گرفت و از دانشگاه نیز فقه و اصول و تفسیر را گرفتند.

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین با مهم خواندن کار فرهنگی در کشور بیان داشت: انتقال فرهنگی از مهم ترین مسؤلیت هایی است که اساتید دانشگاه عهده دار آن هستند و باید سعی کنند که این وظیفه را بدرستی انجام دهند. /924/پ202/ج


ارسال نظرات