۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۷۶۲۲۶۲

توصیه امام جمعه تبریز به صرفه جویی مردم در مصرف برق/با صرفه جویی در مصرف برق، چرخ های تولید را به حرکت درآورید

توصیه امام جمعه تبریز به صرفه جویی مردم در مصرف برق/با صرفه جویی در مصرف برق، چرخ های تولید را به حرکت درآورید
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با مذموم خواندن اسراف در فرهنگ دینی و مدنی جامعه اسلامی تصریح کرد: برای تامین برق مناطق مسکونی یک روز در هفته برق صنایع قطع می‌شود، مردم با صرفه جویی در مصرف خود چرخ های تولید را به حرکت دربیاورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل در خطبه های نماز جمعه تبریز با ابراز تأسف از عدم رعایت مصرف انرژی برق گفت: تامین نیازهای خانواده ها در موضوع برق به معنای این نیست که کمبود و مشکل نداریم بلکه برای جلوگیری از خاموشی ها کارخانه ها را تعطیل می کنیم.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه تعطیلی صنایع و تولید به ضرر کشور است افزود: تحمیل ضرر مالی به صاحبان صنایع و از کارافتادن چرخ های تولید نتیجه اصراف در مصرف برق خانگی است و خسارت های جبران ناپذیری به کشور وارد خواهد کرد.

وی با اشاره به تشریفات زائد فرهنگی در مصرف برق خانگی عنوان کرد: روشن بودن وسایل گرمایشی در مکان های بلااستفاده، وجود کولرهای گازی و کثرت لامپ های روشن در منازل، به دلیل نبود فرهنگ درست در مصرف برق است که باید این رویه اصلاح شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه هفته گذشته مصرف برق خانگی در تبریز ۹۰۰ مگاوات بوده است نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت و نیم درصد افزایش داشته ادامه داد: براساس آموزه دینی و فتوای مراجع تقلید اسراف در مصرف حرام و از گناهان کبیره به حساب می آید.

امام جمعه تبریز در راستای عمل به تذکرات خود نسبت به صرفه در مصرف برق از مسئولان مصلی خواست لوسترهای صحن مصلی را خاموش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطهری اصل در ادامه با اشاره به ایام محرم و صفر و تدارک مردم برای سفر به زیارت اربعین بیان کرد: مسئولان برای تسهیل و روان سازی اعزام کاروان ها و گروه های مردمی برای زیارت عتبات عالیات و مضجع شریف امام حسین علیه السلام‌ اقدام لازم را انجام دهند.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه با یادآوری توصیه های رهبر معظم انقلاب به قوه مقننه در خصوص انتخاب وزاری دولت چهاردهم اظهار داشت: مجلس انقلابی با عمل به نقش برجسته خود در دادن رای اعتماد به وزرای متخصص، علاقه‌مند به پیشرفت کشور و هم راستا با شاخص های رهبری و دولت با حرکت در مسیر دولت سیزدهم رضایت مقام معظم رهبری را بدست آوردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر اینکه بحث فلسطین موضوع اول جهان اسلام است ابراز داشت: عملیات پهبادی انصار الله یمن علیه مواضع رژیم صهیونیستی امنیت پایتخت این رژیم را زیرسوال برده است‌.

وی خاطرنشان کرد: با مجاهدت های جبهه مقاومت اسلامی و نقش آفرینی جوانان حزب الله و انصار الله اقامه نماز پیروزی در قدس شریف نزدیک است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به ۵ مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه بعداز پیروزی انقلاب از خدمات ائمه جمعه تبریز و شهدای محراب این شهر در سنگر نماز جمعه تجلیل کرد و با بزرگداشت یاد شهید آیت الله سید محمدعلی آل هاشم در فراق یار و همسنگر شهیدش اشک ریخت.

وحید نستوهی
ارسال نظرات