۰۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۷۶۲۸۴
با حضور رییس جمهور؛

همایش مدرسه ایرانی و معماری ایرانی در تهران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون اداری مالی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران از برگزاری چهارمین همایش و نمایشگاه مدرسه ایرانی و معماری ایرانی با مشارکت حوزه های علمیه خواهران خبر داد.
اصغر عبداللهي در نشست خبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اصغر عبداللهی معاون اداری مالی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، روز چهارشنبه در نشست خبری با اعلام این خبر اظهار داشت: چهارمین همایش مدرسه ایرانی و معماری ایرانی، دهم اسفندماه در دانشکده هنر دانشگاه تهران و با حضور و سخنرانی دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور برگزار می شود.

وی تصریح کرد: این همایش با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، سازمان نوسازی مدارس کشور، بانک ملت و برخی دیگر از نهادهای ذیربط و دخیل در امر ساخت و ساز در پردیس دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

عبداللهی اضافه کرد: در این همایش از 240 معمار و مهندس برتر کشور دعوت به عمل آمده است و شیوه های معماری نوین با هویت اسلامی و ایرانی مورد ارزیابی حاضران و کارشناسان قرار خواهد گرفت.

معاون اداری مالی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران هدف از حضور و مشارکت حوزه های علمیه خواهران در این همایش را ارائه و معرفی طرح های مهندسی اسلامی و همچنین تبیین نیازهای حوزه های علمیه خواهران در زمینه ساخت و ساز و استفاده بهینه از پتانسیل کارشناسان برتر معماری کشور دانست و گفت: در کنار این همایش که روز دهم اسفند ماه برگزار خواهد شد، نمایشگاهی از آثار برتر معماری ایران نیز به نمایش گذاشته می شود.

عبداللهی گفت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور نیز آثار و طرح های برتر خود در زمینه معماری متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی را در معرض دید علاقمندان قرار می دهد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه از ابتدای هفته آینده در مکان دانشکده هنر دانشگاه تهران به مدت یک هفته برپا خواهد بود.

معاون اداری مالی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی از مشکلات ساختمان ها و بناهای حوزه های علمیه خواهران ابراز داشت: در حال حاضر بسیاری از ساختمان ها وفضاهای آموزشی کشور از جمله حوزه های علمیه خواهران استاندارد نیست.

عبداللهی بیان داشت: بر اساس تدوین برنامه و سند چشم انداز حوزه های علمیه خواهران، ما در صدد هستیم بناهایی که ساخته می شود مقاوم و با معیارهای معماری اسلامی و ایرانی مطابق باشد.

معاون اداری مالی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران ایستایی و مقاومت بالا، داشتن فضای سبز و مطابقت با معماری اسلامی را از جمله ویژگی های طرح های آینده این مرکز دانست و تاکید کرد: رویکرد ما در احداث بناها و ساختمان های جدید استفاده از مصالح بتنی است تا ساختمان ها در برابر بلایای طبیعی همچون زلزله مقاوم باشد.

وی همچنین اظهار داشت: ما سعی داریم در ساخت و سازهای مربوطه به گونه ای عمل کنیم که با حداقل هزینه بیشترین بهره وری را از ساختمان ها و فضاهای آموزشی و تفریحی داشته باشیم.

عبداللهی در بخش دیگری از سخنانش از توجه ویژه دولت به حوزه های علمیه خبر داد و گفت: دولت در سال گذشت اعتبار خوبی را برای پروژه های عمرانی در حوزه های علمیه اختصاص داده است و برای سال آینده نیز اعتبارات عمرانی حوزه های علمیه سراسر کشور با رشد بیست درصدی مواجه خواهد بود. /924/ پ202/ص


ارسال نظرات