۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۷۶۳۶۷۶
نماینده ولی فقیه در لرستان:

اجتماع میلیونی اربعین نقطه قوت نظام اسلامی و جبهه مقاومت است  

اجتماع میلیونی اربعین نقطه قوت نظام اسلامی و جبهه مقاومت است

 
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی، گفت: تشکیل اجتماع میلیونی در اربعین حسینی امروز به نقطه قوت نظام اسلامی و جبهه مقاومت تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، امروز در جمع نمازگزاران در مصلی الغدیر با بیان اینکه تصویر اجتماعی میلیونی ملت‌های مختلف و حرکت آنها به سوی کربلا و نجف امروز به نقطه قوت امت اسلامی و جبهه مقاومت تبدیل شده است، گفت: مواکبی که دراین ایام گرم به زائران حسینی خدمت می‌کنند در واقع به امام حسین (ع) و یاران با وفایش خدمتگزاری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به ۲۶ مرداد بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی افزود: آزادگان شایسته‌ترین انسان‌ها و بهترین فرزندان ملت و سربازان ایران هستند که موجب سرافرازی نظام اسلامی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: در این مسیر ۱۶ آزاده از لرستان به شهادت رسیدند که یادواره این شهدا با نام شهدای غریب  مهر امسال در استان برگزارمی شود.

وی همچنین به کودتای ۲۸ مرداد که منجر به سقوط دولت مصدق شد اشاره کرد و افزود: اعتماد به آمریکا باعث شد که ۲۵ سال ایران در کام استبداد و وابستگی گرفتار شود، اما این ملت ایران اسلامی بود که با پشتوانه ولی فقیه و امام مسلمین با صلابت، اقتدار و هوشمندی تا رسیدن به قله‌های پیشرفت و رفاه و عدالت با تکیه بر دانش نخبگان و دانشمندان به راه خود ادامه داد و در مقابل دشمنان ایران اسلامی و آمریکای جنایتکار سربلند و سرافراز ایستاد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد در ادامه با اشاره به آتش‌سوزی جنگل‌های لرستان گفت: قطع درختان کهنسال در داخل و خارج شهر آزاردهنده، رنج‌آور، خسارت آور و غیرقابل جبران بوده و طبق گزارشات بسیاری از آنها عمدی است.

وی یادآور شد: درختان بلوط تصفیه کننده هوا و تولید اکسیژن می‌کنند و ریشه عمیق آن در درون خاک، آب را در درون خاک نگه داشته و سد زیرزمینی تشکیل می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه نگهداری از این میراث ماندگار نیازمند عزم همگانی و توسعه فرهنگ بین اقشار مختلف است، ادامه داد: از بین بردن درختان بلوط اقدام ضد محیط زیستی و ضد بشریت است و انتظار می‌رود دستگاه قضا خارج از نوبت با عاملان برخورد کند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه در کشت وسیع گیاهان غیر مجاز هم چالش‌های متعددی وجود دارد افزود: علاوه بر اینکه کشاورزان با کشت این گیاهان به خانواده خود آسیب می‌زنند به جامعه نیز آسیب جدی وارد می‌شود.

خطیب نماز جمعه خرم آباد همچنین خواستار برگزاری ساده و دور از تجملات مراسم عزا و پرهیز از حمل سلاح غیر مجاز در مراسم شادی شد و گفت: فرهنگ سازی در این موارد نیازمند تلاش همگانی و درون استانی است.

وی در پایان به یکم شهریور روز پزشک اشاره کرد و با قدر دانی از زحمات پزشکان به نقش مؤثر آنان در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و عرصه های مختلف در نجات جان بیماران اشاره کرد و افزود: باید دغدغه این قشر و دغدغه مردم در خصوص پزشک متخصص در استان مرتفع شود. 

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات