۰۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۷۶۴۰۱
حجت الاسلام ادیب یزدی:

باید برای برطرف کردن مهجوریت قرآن اقدامی سازنده صورت گیرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ادیب یزدی گفت: حضور بانوان ایرانی در همه مجامع بین المللی مبین درک نیازمندی های واقعی بانوان از ناحیه مسؤولان است.
2/ حجت الاسلام اديب يزدي


حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی، کارشناس مذهبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا  در خصوص برگزاری مسابقات سراسری قرآن بانوان اظهار داشت: جامعه بانوان کشور در تمامی حرکت های اسلامی و انقلابی در طول سده های اخیر نقش بلامنازعی داشته و به قدری در جامعه مؤثرند که اگر به مقام تهذیب و دریافت حقایق قرآنی نائل شوند می توانند به شدت در سازندگی جامعه نقش داشته باشند.

وی با بیان اینکه جایگاه زنان در دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی نیز کاملا روشن و مبرهن است گفت: با توجه به این نقش مهم نیاز به توجه ویژه به ارتقاء اطلاعات قرآنی و تحصیلی بانوان احساس می شود،خصوصا در عصر کنونی که مسائل انحرافی در میان بانوان ترویج می شود.

حجت الاسلام ادیب یزدی ادامه داد: اتخاذ حقایق متعالی از منبع قرآن کریم که خالص ترین منبع در اختیار ما است، می تواند در جهت ارائه صراط مستقیم و راهبری بانوان مؤثر باشد.

وی افزود: برگزاری اینگونه مسابقات نیز در نیل به این مقصود تأثیر مستقیم دارد؛ بنابر این بایستی مورد اهتمام بیشتر قرار گرفته و از اساتید و داوران مجرب در آن ها استفاده شود و همچنین سطح شمول مسابقات گسترده تر شود.

حجت الاسلام ادیب یزدی در مورد حضور بانوان در مسابقات بین المللی قرآن تصریح کرد: حضور بانوان ایرانی در همه مجامع بین المللی مبین درک نیازمندی های واقعی بانوان از ناحیه مسؤولان است.

وی ابراز داشت: خصوصا در مسائل قرآنی، حضور بانوان ایرانی انگیزه و محرکی برای تشویق بانوان سایر کشورها برای حضور در این عرصه است و البته همه این ها باید مطابق موازین شرعی و اسلامی باشد تا حضورشان مؤثر واقع شود.

حجت الاسلام ادیب یزدی گفت: در عصری که بشریت به شدت نیازمند پیام های وحیانی و دستیابی به منابع معنویست، قرآن کریم مهجور واقع شده؛‌بنابراین باید تلاش های سازنده ای در این راستا صورت گیرد که برپایی مجالس و محافل قرآنی یکی از این تلاش هاست.

وی خاطرنشان کرد:جدی ترین راه رفع مهجوریت قرآن، عمل به اوامر و نواهی آن است./930/د102/س

ارسال نظرات