۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۷۶۴۰۱۲
آیت الله سعیدی:

هفته دولت یاد و خاطره تلاش‌های خستگی ناپذیر شهید جمهور را زنده می‌کند

هفته دولت یاد و خاطره تلاش‌های خستگی ناپذیر شهید جمهور را زنده می‌کند
امام جمعه قم با بیان اینکه هفته دولت یاد و خاطره خدمات شهید رئیسی را برای مردم ما زنده می کند، گفت: دولت چهاردهم با همراهی مجلس همان راه جهادی شهید رئیسی را با صلابت و جدیت ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز آدینه این هفته که در مصلی قدس برگزار شد، ضمن توصیه به تقوای الهی و عمل مخلصانه ابراز کرد: پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله و سلم در روایتی فرمودند تمامیت اخلاص به خودداری انسان از گناه و معاصی است؛ اخلاص یعنی اجتناب و ترک محرمات الهی. اخلاص در مرحله اول کار دل است و بعد از آن در برنامه های انسان و اعمال او بروز و ظهور پیدا می کند بنابراین هرچه تقوا در دل قوی تر باشد اعمال با اخلاص بیشتر صورت می گیرد.

وی ادامه داد: خداوند درباره قربانی حاجیان و زوار بیت الله الحرام فرموده است گوشت و خون قربانی به خدا نمی رسد بلکه آنچه به خدا انتصاب پیدا می کند اعمال با تقوای شماست. این روایت یعنی کمیت اعمال موجب قرب به خدا نمی گردد بلکه قرب و نزدیکی به خداوند را باید با تقوا و عمل خالصانه بدست آورد.

ضد انقلاب با هر چهره ای می تواند حتی به اتاق کار آقای رجایی نفوذ کند

امام جمعه شهر قم با بیان آیاتی از سوره توبه اظهار داشت: منافقین چهره هایی به قداست رجایی، باهنر و بهشتی را به شهادت رساندند، ما می دانیم که ضد انقلاب با هر چهره ای می تواند حتی به اتاق کار آقای رجایی نفوذ کند در حالی که این شهدای گرانقدر با همه درایت و زیرکی نتوانستند ماهیت آن منافقین را آشکار کنند. اما قرآن در سوره توبه می فرماید منافقین مزدور بدانند که خداوند آنها را می شناسد و از دسیسه های آنها آگاه است و اگر دست از نقشه های شوم خود برندارند خداوند با آنها بگونه ای دیگر برخورد خواهد کرد.

وی در خطبه دوم از سخنران پیش از خطبه ها آقای مومنی تشکر کرد و هفته دولت را به دولتمردان تبریک گفت و ابراز داشت: در هشتم شهریور سال 1360 دو مبارز نستوه و یار امام راحل شهید محمد علی رجایی رئیس جمهور و شهید باهنر نخست وزیر که هر دو نمونه ای از دولتمردان مردمی بودند به دست منافقین کور دل به شهادت رسیدند.

مردم خدمات شهیدرئیسی خستگی ناپذیر را فراموش نخواهند کرد

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به هفته دولت اظهار داشت: مردم در این هفته با اهداف دولتمردان هر زمان آشنا می شوند ما هم در این ایام یاد و خاطره شهید رئیسی را در ذهن داشته و گرامی می داریم و مردم خدمات آن عزیزخستگی ناپذیر سفر کرده را فراموش نخواهند کرد و ان شاء الله دولت چهاردهم نیز با همراهی مجلس که به تمام وزراء و کابینه دولت آقای پزشکیان رای اعتماد دادند همان راه را به صورت جهادی و پرقدرت، با صلابت و جدیت ادامه دهد.

خطیب نماز جمعه قم با بیان اینکه حماسه عاشورا در یک نیم روز اتفاق افتاد، تاکید کرد: کاروان اسراء در اربعین  حسینی توانست عاشورا را همیشگی و جهانی کند. مدیریت اربعین با حضرت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بود.

اربعین پدیده ای فرامرزی است

آیت الله سعیدی مراسم اربعین را ریشه در سنت و دین برشمرد و تصریح کرد: راهپیمایان اربعین برای هر گام اجر و برکات زیادی از خداوند دریافت می کنند. راهپیمایی اربعین رفته رفته با گذشت زمان به یک پدیده بزرگ و فرامرزی تبدیل شده است لذا برای حفظ و صیانت از این دستاورد حسینی قبل از مبتلا شدن به آسیب ها باید چاره اندیشی کرد.

امام جمعه قم، کمرنگ‌تر کردن نقش دولت در امور اجرایی راهپیمایی اربعین، تمرکز دولت بر تامین امنیت و زیرساخت ها، مشخص کردن سهیمه زائران برای مدیریت بهتر، آشنا کردن زائران ایرانی با فرهنگ مردم عراق، آشنا کردن میزبانان عراقی با زائران ایرانی و یاری جستن از میانجی‌های فرهنگی همچون اقوام عرب ایرانی را بخشی از راهکارهای حفظ حماسه اربعین از آسیب‌ها دانست.

تولیت حرم حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: همکاری در ایجاد موکب‌های مشترک، عدم تبدیل موکب داری به کار رقابتی، عدم غفلت از رعایت آداب اسلامی و اجتناب از هر کاری که به وحدت زائران و ملت عراق خدشه وارد کند، در حفظ دستاورد بزرگ حسینی بسیار اهمیت دارد.

مسجد محل تجمع و نشر معارف دینی و سیاسی است

امام جمعه شهر قم با اشاره به روز جهانی مسجد گفت: این روز با ابتکار جمهوری اسلامی به روز مسجد نامگذاری شد، روز مسجد یک روز انقلابی است. مسجد هسته مقاومت فرهنگی است و شیوه کار فرهنگی را باید در مسجد آموخت مسجد فقط محل اقامه نماز نیست بلکه محل تجمع و نشر معارف دینی و سیاسی است.

وی با بیان اینکه پیامبر هرگاه کار و فعالیت اجتماعی پیش می آمد مردم را به مسجد فرا می خواندند، ابراز کرد: با نهضت امام راحل مسجد کارایی خود را تا حدود زیادی بدست آورد اما باید آن را تقویت و بهبود بخشید، اینکه دشمنان اسلام در مساجد بمب گذاری می کنند بدلیل وحشت از حضور مسلمانان در مساجد است.

آیت الله سعیدی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مجاهدت‌های روحانی شهید سید علی اندرزگو خاطرنشان کرد: سانحه دلخراش اتوبوس زائران پاکستانی برای ما سخت بود و این سانحه را به خانواده‌هایشان تسلیت می‌گوییم و انشاء الله مورد شفاعت اباعبدالله قرار گیرند و برای مجروحان نیز آرزوی شفا و سلامتی داریم.

حمیدرضا شاکر
ارسال نظرات