۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۷۶۴۱۰۵
یادداشت؛

ایران، اربعین و جهانیان

ایران، اربعین و جهانیان
به همت ایران و ایرانیان جوانمرد دیگر اربعین از ذهن جهان فراموش نخواهد شد و نیز بلکه فرهنگ عاشورایی از قاب گفتمان مهدویت و ظهور در حال وسعت یافتن است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَةُ اللّهِ وَ بَرَکاتُهُ» «اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّهَ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ یا اباصالحَ المهدی السَّلامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَةُ اللّهِ وَ بَرَکاتُهُ» 

مردمان حالا از نقاط گوناگون جهان و از هر نژاد و سرزمینی خود را به این سرزمین رسانده‌اند؛ والبته بیشترین تعداد از ایران زمین بزرگ؛ اکنون ایرانیان عاشق و وفادار به حضرت اباعبدالله‌‌الحسین، اربعین شهادت او را و راهپیمایی عظیم اربعین را در ذهن جهانیان به‌عنوان یک رخداد عظیم و فرامرزی در حال ثبت کردن هستند. حالا در هزاره جدید و با پایمردی و وفاداری ایرانیان خون ایشان بار دیگر در حال جوشیدن است از سرزمین کربلا...

و میلیون‌ها نفر در جهان ایشان را لبیک‌گویان فریاد می‌زنند و می‌گویند "یا مولانا یا ثارالله" شما تنها نیستید...و ثبت است بر جریده عالم نام پاک شما و ثبت است بر دل‌های جهانیان، عشق ایرانیان به کربلا و حضرت حسین و یارانش.. 

به همت ایران و ایرانیان جوانمرد دیگر اربعین از ذهن جهان فراموش نخواهد شد و نیز بلکه فرهنگ عاشورایی از قاب گفتمان مهدویت و ظهور در حال وسعت یافتن است.

امروز ترویج فرهنگ عاشورایی در قاب مهدویت و ظهور، بهترین تکلیف برای خدمت به حضرت صاحب‌الامر عجل‌الله‌تعالی فرجه‌الشریف و خدمت به زائران حضرت اباعبدالله‌‌الحسین علیه‌السلام است.

اربعین حسینی مسیری به‌سوی مهدویت و امر ظهور است و این آمادگی را در مردمان ایجاد می‌کند تا آن‌طور که از اربعین استقبال می‌کنند برای استقبال از مقدم همایونی حضرت بقیه‌الله‌الاعظم روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمهم الفدا نیز آمادگی داشته باشند. ان‌شاءالله که یاد آن حضرت هر لحظه در فکرها و دل‌ها حضوری کامل و تازه باشد.

توصیه بزرگان این است که ایام سوگواری و مظلومیت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام را مهدوی کنیم. به قول فرمایش جناب صائب تبریزی: ما زین کوچه به سر منزل مقصود رسیدیم.

هدی‌سادات چاوشی 

ارسال نظرات