۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۷۶۴۶۳۹

تیر ضدانقلاب به سنگ خورد/واقعیت اعتراض مردم بلبان‌آباد چیست؟

تیر ضدانقلاب به سنگ خورد/واقعیت اعتراض مردم بلبان‌آباد چیست؟
مردم بلبان‌آباد دهگلان در حالی نسبت به وضعیت جاده این شهر اعتراض کرده که رسانه‌های معاند در راستای سیاست‌های مزدوارنه خودشان می‌خواهند با تبلیغات دروغین و مسموم خود این خواسته و مطالبه مردمی را به نام آشوب و اعتراض به نظام جلوه دهند!

مشکلات و گلایه‌های مردم بلبان‌آباد از توابع شهرستان دهگلان در ارتباط با وضعیت و عرض جاده نامناسب این شهر این روزها جزو مباحث اولویت‌دار استان و نقل محافل و فضای مجازی و رسانه‌ها شده است.

در چند روز گذشته، مردم شهر بلبان‌آباد به دلیل تصادفات مکرر و مرگ اهالی منطقه و گله‌مندی از نامناسب بودن وضعیت جاده و مسئولان استانی، مطالبه خود را به نشانه اعتراض با بسته شدن جاده برای چند ساعت اعلام کردند، گرچه مشکل چندین ساله جاده این مسیر یک واقعیت انکارناپذیر است و خبرگزاری تسنیم روز گذشته در گزارشی با عنوان «گلایه مردم بلبان‌آباد کردستان از جاده مرگ و خون» این مطالبه مردمی را پیگیری و به گوش مسئولان رساند اما جالب است برخی از رسانه‌های معاند از این موضوع سوءاستفاده کرده و همچنان به تشویش اذهان عمومی می‌پردازند، در حالی‌که مردم ولایتمدار این شهر همیشه وفادار و پای آرمان‌های انقلاب بوده‌اند و بر خلاف فضاسازی مسموم بیگانگان، اگر اعتراضی کرده به خاطر ساماندهی جاده است نه حرکت در مسیر سیاست‌های مزدورانه آنان!

خبرنگار صحت و سقم موضوع را بررسی کرده که در ادامه از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد:

کسی از مردم بلبان‌آباد در بازداشت نیست

در همین زمینه؛ زاهد روشنی بخشدار شهر بلبان‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن تشکر از مردم بابت همکاری و همراهی با تصمیمات جدید دولت اظهار داشت: بلبان آباد مردمانی مومن، خونگرم و با اصالت و ریشه تاریخی فرهنگی دارند، این مردم قدردان و متدین همیشه الگوی علم و دانش درکل منطقه دهگلان بوده و هستند، قطعاً مطالبات خود را نیز بسیار آگاهانه از دولت طلب دارند.

وی افزود: چند روز گذشته مردم بلبان‌آباد به واسطه اعتراض به جاده روز شنبه 10 شهریور چند ساعتی جاده را مسدود و با وساطت و تعامل خود مردم روند تردد به روال عادی برگشت، هیچ‌گونه مشکلی برای کسی به وجود نیامده است، متأسفانه برخی از کانال‌های فضای مجازی یک کلاغ چهل کلاغ زیادی می‌کنند.

بخشدار شهر بلبان‌آباد در پاسخ به این سئوال که آیا کسی از مردم بازداشت شده است یا خیر، گفت: متأسفانه دو روز گذشته مردم برای ممانعت از تردد ماشین‌های سنگین معدن میمون آباد درگیری کوتاهی با رانندگان معدن و آتش زدن یکی از خودروها به وجود آمد، که نیروهای امنیتی برای آرام شدن اوضاع و جلوگیری از تنش‌های بعدی، چند نفر از اهالی منطقه را چند ساعتی در کلانتری محل نگه داشتند که در کمال احترام و آرامش اوضاع، آنها را آزاد کردند.

روشنی بیان کرد: زندگی عادی مردم و ارتباط جاده کاملاً برقرار است، خواهش می‌کنیم فضای مجازی و برخی از رسانه‌ها به تشویش اذهان عمومی دامن نزنند، پروژه جاده با جدیت تمام پیگیری شده و در دست اقدام است، امیدوارم مسئولان ارشد استان توجه و نگاه ویژه‌تری نسبت به جاده بلبان آباد بیش از پیش داشته باشند.

تحرکات رسانه‌های معاند و فضاسازی علیه نظام با نام بلبان‌آباد را محکوم می‌کنیم

محمدی یکی از اهالی این شهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه مردم این شهر اگر اعتراضی داشته، نسبت به وضعیت جاده است که رنج می‌بریم، نه هیچ چیز دیگر گفت: رسانه‌های معاند و برخی‌ها به نام مردم این شهر، علیه نظام جمهوری اسلامی فضاسازی‌ کرده بودند‌، اما مردم بنده و تمام مردم این شهر این حرکات را محکوم کرده و با جدا کردن مسیر خود از آنان، مشت محکم‌ بر دهان آنان زده ‌و همچون گذشته پای انقلاب و نظام‌ ایستاده‌ایم.

این شهروند با بیان اینکه مردم شریف بلبان‌آباد با مسئولان استانی و شهرستانی و نیروهای انتظامی و امنیتی‌ کاملاً همراه و تنها درخواست ساماندهی این جاده را داریم که به ما قول رفع مشکل را داده‌اند، عنوان کرد: هیچ‌کدام از مردم این شهر در جریان اعتراضی زخمی نشده و اکنون نیز کسی در بازداشت نیست. امیدواریم هرچه سریع‌تر مشکل 18 کیلومتر مسیر جاده بلبان‌آباد تا دهگلان برطرف شود و ما هم از جاده استاندارد برخوردار شویم.

اختصاص 90 میلیارد تومان اعتبار برای جاده بلبان‌آباد

فرزاد حسنی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان نیز در این زمینه به خبرنگار تسنیم گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه سه جانبه میان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اداره کل صمت و راهداری کردستان منعقد شد و در این قالب 90 میلیارد تومان اعتبار برای جاده بلبان‌آباد پیش‌بینی شد.

وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه اواخر سال گذشته پیمانکار انتخاب و عملیات اجرایی جاده از اردیبهشت ماه امسال آغاز شد.

مدیرکل راهداری استان کردستان خاطر نشان کرد:  5.6دهم کیلومتر از جاده بلبان‌آباد در دستور کار پیمانکار بوده که تا پایان فصل کاری امسال 3 کیلومتر به اتمام می‌رسد، اما مردم خواستار ساماندهی کل مسیر مجموعه دهگلان تا بلبان‌آباد که 18 کیلومتر است، هستند. در همین راستا اعضای شورای تأمین، نماینده قروه در مجلس، فرماندار، دادگستری و مسئولان به میان تجمع اعتراضی مردم رفته و مقرر شده که در صورت تخصیص اعتبار، پیمانکار دیگر انتخاب و کارها از دو مسیر دیگر پیش برود تا هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

به گزارش تسنیم؛ تأخیر، وقفه و سرعت کم چندین ساله در ساخت، آسفالت و تعریض جاده بلبان‌آباد موجب گلایه و شکایت مردم این شهر جدید شده است چراکه آنها پس از گذشت مدت طولانی و صرف هزینه‌های هنگفت، همچنان هیچ اقدام جدی برای احداث جاده استاندارد انجام نداده و همچنان چشم انتظار رسیدگی مسئولان مربوطه هستند. خبرنگار تسنیم در گزارشات بعدی نیز اختصاص اعتبار به این جاده را از مسئولان کشوری و استانی مطالبه‌گری می‌کند.

ارسال نظرات