۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۷۶۴۹۶۳
مردانی در نشست سراسری بسیج اساتید:

جهاد تبيين و ايجاد اميد در نسل جوان را با جدیت دنبال می کنیم

جهاد تبيين و ايجاد اميد در نسل جوان را با جدیت دنبال می کنیم
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با تأکید بر ظرفیت‌های گسترده علمی و پژوهشی این سازمان از آمادگی بسیج اساتید برای حمایت و تحقق برنامه‌های کلان علمی و فناورانه کشور خبر داد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدرضا مرداني رئيس سازمان بسيج اساتيد کشور در نودوهفتمین نشست سراسری مسئولان بسیج اساتید استان‌های سراسر کشور با شعار (جهادتبیین و امید آفرینی، پیشگامی در علم و فناوری و تهذیب و تربیت نفسانی) که در تهران حال برگزاری است، اظهار داشت: سازمان بسيج اساتيد با ظرفيت‌هاي علمي و تخصصي گسترده‌اي که در اختيار دارد، آمادگي خود را براي حمايت و تحقق برنامه‌هاي وزیر علوم در راستاي سياست‌هاي کلي مقام معظم رهبري در حوزه علم و فناوري اعلام مي‌کند. 

وی ادامه داد: شبکه بزرگ بسيج اساتيد که در هزار دانشگاه کشور فعال است، آماده است تا در مسير تحقق برنامه‌هاي کلان علمي و فناورانه کشور به کمک شما بيايد.

رئيس سازمان بسيج اساتيد کشور افزود: يکي از اولويت‌هاي بسيج اساتيد، کمک به ارتقاي سطح آموزش عالي و تحقق حکمراني علمي متناسب با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي است. در همين راستا، ما در کنار مسئولان کشور و وزارت علوم خواهيم بود تا بسترسازي لازم براي تحقق آرمان‌هاي بلند انقلاب اسلامي و رهنمودهاي امام خميني (ره) را فراهم کنيم.

مرداني با تاکيد بر لزوم همکاري و همدلي بيشتر ميان همه نيروهاي معتقد به انقلاب و نظام اسلامي، گفت: بسيج اساتيد با جديت به دنبال افزايش هماهنگي و همکاري در حوزه علم و فناوري است.

وی اضافه کرد: در همين راستا، توجه ويژه به مسائل فرهنگي و تربيتي در کنار آموزش‌هاي علمي و فناوري براي تربيت مديران، متخصصان و کارشناسان آينده نظام اسلامي از ديگر اولويت‌هاي اين سازمان است.

رئيس سازمان بسيج اساتيد کشور به اهميت جهاد تبيين و اميدآفريني در ميان نسل جوان نيز اشاره کرد و بيان کرد: تحقق فريضه جهاد تبيين و ايجاد اميد در نسل جوان براي دفاع از دستاوردهاي انقلاب و تبيين پيشرفت‌هاي کشور از خواسته‌هاي جدي مقام معظم رهبري است که بسيج اساتيد با جديت آن را دنبال مي‌کند.

مردانی همچنين از تشکيل قرارگاهي تحت عنوان «قرارگاه کمک به ارتقای کارآمدي نظام حکمراني کشور» صحبت و تصریح کرد: «اين قرارگاه با تشکيل 22 کميته تخصصي، به طور جدي به توليد بسته‌هاي سياستي و راهکارهاي عملياتي براي حل مسائل کشور و ارتقاي کارآمدي نظام حکمراني مشغول است.

 وی ادامه داد: همچنين انديشکده‌ها و گروه‌هاي مسئله‌محور مختلفي در بسيج اساتيد فعاليت مي‌کنند که در راستاي رشد و اعتلاي نظام آموزش عالي و حل مسائل اساسي کشور گام برمي‌دارند.

رئيس سازمان بسيج اساتيد کشور در پايان ضمن ابراز اميدواري نسبت به حمايت مستمر وزارت علوم، تاکيد کرد: بسيج اساتيد آماده است تا در تحقق برنامه‌هاي علمي و فناوري کشور به ويژه در زمينه‌هايي چون هوش مصنوعي و ساير حوزه‌هاي نوين، همگام با وزارت علوم و ساير نهادهاي مرتبط تلاش کند.

گفتنی است: نودوهفتمین نشست سراسری مسئولان بسیج اساتید استان‌های سراسر کشور با شعار (جهادتبیین و امید آفرینی، پیشگامی در علم و فناوری و تهذیب و تربیت نفسانی) در تهران در حال برگزاری است .

این مراسم با حضور مسئولان و جانشینان بسیج اساتید استان‌های سراسر کشور و رئیس، معاونین و اعضای شورای بسیج اساتید در روزهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ شهریور ماه در حال برگزاری است.

ارسال نظرات