۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۷۶۵۴۹۱
معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه خبر داد؛

«قم؛ جهان‌شهر تمدنی اهل‌بیت» شعار ایام بزرگداشت حضرت معصومه

«قم؛ جهان‌شهر تمدنی اهل‌بیت» شعار ایام بزرگداشت حضرت معصومه
معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) شعار فاصله ورود آن حضرت با وفات ایشان را «قم، جهان شهر تمدنی اهل‌بیت (ع)» اعلام کرد و از برگزاری بیش از ۸۰ عنوان برنامه در این فاصله سخن گفت.
به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ سید احمد مشرف در نشست شورای فرهنگی عمومی استان قم که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد با اشاره به برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی حرم مطهر در آستانه سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به شهر قم گفت: سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم امسال با هفته دفاع مقدس همزمان شده و همین امر باعث شده است حرم مطهر ویژه‌برنامه‌هایی را برای این ایام تدارک بیند.
 
معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه هجرت بانوی کرامت از مدینه به قم یکی از هجرت‌های تمدن‌ساز بوده است، افزود: امسال شعار «قم، جهان شهر تمدنی اهل‌بیت (ع)» برای ایام معصومیه، از سالروز ورود حضرت معصومه (س) به شهر قم تا سالروز شهادت انتخاب شده است.
 
 وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ عنوان برنامه در این ایام اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: آیین خطبه خوانی خادمان، حرکت کاروان شادی سالروز ورود، برپایی مواکب خدماتی و پذیرایی، اجتماع دختران فاطمی، اعزام سفیران کریمه، برگزاری مراسمات و محافل جشن، پویش حجاب فاطمی و جریان سازی حجاب و عفاف در جامعه، نشست‌های علمی تخصصی با موضوع نقش حضرت در گسترش معارف و علوم اسلامی، مسابقات کتاب‌خوانی و بسیاری برنامه های دیگر از جمله برنامه‌های سالروز ورود تا سالروز شهادت حضرت معصومه(س) به شهر قم است.
 
حجت‌الاسلام‌ مشرف تأکید کرد: نیازمند مشارکت و هم‌افزایی تمام دستگاه‌های اجرایی در استان هستیم تا بتوانیم شاهد فضاسازی بیشتر و بهتر ورودی‌های شهر برای زائران و مسافران باشیم.
ارسال نظرات