۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۷۶۵۶۴۹
آیت‌الله سیفی مازندرانی:

وفاق ملی طبق مبانی دینی باید حول محور ولایت فقیه باشد/ مسئولین، کارگزاران وفادار به ولایت و عدالت را انتخاب کنند

وفاق ملی طبق مبانی دینی باید حول محور ولایت فقیه باشد/ مسئولین، کارگزاران وفادار به ولایت و عدالت را انتخاب کنند
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که وحدت باید بر محوریت خدا، قرآن و اهل بیت(ع) بوده و هرگونه وحدت غیرالهی خطرناک است، تاکید کرد: باید دین اسلام با فهم عمیق احکام الهی و به دور از تقلید صرف، تبلیغ شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی استاد حوزه علمیه قم در دیدار جمعی از طلاب کرمانی حوزه علمیه، با استناد به آیات قرآن به اهمیت بصیرت و آگاهی در دعوت به دین اشاره و تأکید کرد: دین اسلام باید با فهم عمیق احکام الهی و دوری از تقلید صرف تبلیغ شود.

وی در ادامه به مفهوم مردم‌سالاری دینی و وفاق ملی اشاره کرد و افزود: وحدت باید بر محوریت خدا، قرآن و اهل بیت باشد و هرگونه وحدت غیرالهی خطرناک است. همچنین وفاق ملی در عصر غیبت باید حول محور ولایت فقیه و رهبری نظام اسلامی باشد و مسئولین باید در انتخاب کارگزاران، افراد وفادار به ولایت و عدالت را مد نظر قرار دهند.

استاد حوزه علمیه قم با استناد به آیه “قُلْ هَذِهِ سَبِیلِی أَدْعُو إِلَى اللَّهِ عَلَى بَصِیرَهٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِی” به اهمیت بصیرت و آگاهی در دعوت به دین پرداخت و بیان کرد: پیامبر اسلام مأمور شد تا دین خدا را از روی بصیرت و درک عمیق به امت ابلاغ کند و این بصیرت به معنای فهم و آگاهی کامل نسبت به احکام و حدود الهی و دوری از تقلید صرف و تعبد بدون علم است.

آیت‌الله سیفی مازندرانی با استناد به آیات قرآن کریم به تشریح بصیرت در دعوت به دین الهی پرداخت و با اشاره به آیه “قُلْ هَذِهِ سَبِیلِی أَدْعُو إِلَى اللَّهِ عَلَى بَصِیرَهٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِی” اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) مأمور شد تا با آگاهی و درک عمیق، دین خدا را به امت خود ابلاغ کند و دین اسلام بر اساس بصیرت و فهم عمیق از احکام و حدود الهی بنا شده است که باید به دور از تقلید صرف و تعبد بی‌پایه به آن پرداخته شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه قرآن کریم هیچ ابهامی ندارد و به برکت بیان رسول مکرم اسلام و ائمۀ معصومین علیهم‌السلام تمام شبهات و فتنه‌ها را روشن می‌کند افزود: رسول خدا فرمود: «اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ». هرگاه فتنه‌ها مانند شب تاریک بر شما آشکار شد، به قرآن پناه ببرید.

وظیفه علما و مبلغین، دفع شبهات و ابهامات از جامعه است

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بصیرت پیامبر تنها به شخص ایشان محدود نمی‌شود، بیان داشت: آیه مذکور نشان می‌دهد که بصیرت نه تنها مربوط به شخص پیامبر نیست؛ بلکه شامل عالمان دین و مبلغین حقیقی نیز می‌شود؛ چراکه این عالمان همان کسانی هستند که دین الهی را به شکل دقیق و روشن به بشریت ابلاغ کرده‌اند و بر همین اساس وظیفه ما این است که دین خدا را با آگاهی و بصیرت تبلیغ کنیم.

آیت‌الله سیفی مازندرانی با اشاره به اینکه وظیفه علما و مبلغین، دفع شبهات و ابهامات از جامعه است، ابراز کرد: یکی از آن چیزهایی که موجب می شود مردم متحیر و گمراه شوند، لغزگویی ها و استفاده از عناوین دوگانه و دو پهلو است که مردم سالاری یکی از این موارد است؛ چراکه مردم سالاری یک عبارت زیبا، شیوا و شیرینی است که خیلی هم طرفدار دارد؛ اما کدام معنای مردم سالاری مراد است؟ از نظر ما مردم سالاری دینی.

وی در ادامه به یکی از واژگانی که امروزه از آن به صورت دوپهلو و ابهام آمیز استفاده می شود اشاره و اظهار داشت: یکی از واژه های دیگری که امروزه بیان می شود ، واژه وفاق ملی است.

استاد حوزه علمیه قم سپس به آیه “وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا” اشاره و با تاکید بر ضرورت وفاق ملی خاطرنشان کرد: وحدت باید بر اساس حبل الله باشد و از هرگونه وحدت غیرالهی اجتناب شود.

وی افزود: اگر وفاق و وحدت بر محوریت خدا و قرآن و اهل بیت علیهم السلام نباشد، وحدتی گمراه‌کننده و نادرست خواهد بود.

ولی فقیه، محور اصلی حبل‌الله در عصر غیبت است

آیت‌الله سیفی مازندرانی با ذکر مثال‌هایی از وقایع تاریخی تصریح کرد: وحدت غیرالهی می‌تواند حتی به جنایت‌های بزرگی مانند شهادت امام حسین(ع) منجر شود که در آن مردم بر قتل فرزند رسول خدا اجتماع و وحدت کردند.

وی تاکید کرد: در عصر غیبت، محور اصلی حبل‌الله، ولی فقیه است که مطابق توقیع امام عصر (عج) حجت خدا بر مردم است.

استاد حوزه علمیه قم ضمن تاکید بر ضرورت تبعیت کامل از رهبری نظام اسلامی، بیان داشت: وفاق ملی باید حول محور مقام معظم رهبری باشد و هرگونه وحدت و وفاق خارج از این محور مبغوض ذات مقدس حق است.

آیت‌الله سیفی مازندرانی با تقدیر از ریاست جمهوری و همراهی او با ولایت فقیه، از مسئولین خواست تا در مسیر تبعیت کامل از خط ولایت حرکت کرده و اتحاد و وفاق ملی واقعی حول محور منویات رهبری معظم را در جامعه برقرار کنند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان از مسئولین خواست در انتخاب کارگزاران، دقت لازم را به عمل آورده و افراد وفادار به ولایت و عدالت را در پست‌های کلیدی قرار دهند تا وفاق ملی واقعی در کشور محقق شود.

ارسال نظرات