۰۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۷۶۶۱۵
استاد حوزه علمیه قم:

حفظ وحدت در دوران غیبت از وظایف علماست

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر بصیرت نباشد نیت های پاک بعضی به توهم خدمت به اسلام، منتهی به ضرر امت خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمين هادوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین مهدی هادوی تهرانی در آغاز درس خارج فقه با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت گفت: همواره در طول تاریخ وحدت، حافظ امت اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه در دوران حاضر، ایجاد و حفظ وحدت از وظایف علما است، ادامه داد: در صدر اسلام، پیامبر(ص) در بین امت، وحدت را با راهکارهایی ایجاد کردند و در دوران بعد از ایشان، این وظیفه بر عهده ائمه(ع) بود و امروز در دوران غیبت، علما باید این رشته وحدت را حفظ کنند.

این استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با بیان اینکه، وحدت اسلامی از ارزشهای اسلامی است که باید از آن حفظ و صیانت شود، افزود: دشمنان پیوسته در صدد بودند تا بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و در طول زمان، هربار با شگردی تفرقه ایجاد کرده اند.

وی اظهار داشت: تفرقه چه از جانب شیعیان باشد یا اهل سنت، تفاوتی نمی کند و نتیجه آن در هر حال به نفع دشمنان اسلام خواهد بود.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه علما باید هوشیار، متوجه و بصیر باشند، گفت: اگر بصیرت نباشد نیت های پاک بعضی به توهم خدمت به اسلام، منتهی به ضرر امت خواهد شد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل البیت (ع) در ادامه با بیان اینکه طلاب باید به هدف از درس خارج آگاه باشند، ادامه داد: غرض از درس خارج، رسیدن به نتیجه نیست، بلکه آموزش روش رسیدن به نتیجه است.

این استاد حوزه و دانشگاه با توجه به اینکه روش شناسی در حوزه به صورت جداگانه تدریس نمی شود، گفت: در مراکز دانشگاهی روش شناسی به عنوان درسی جداگانه تدریس می شود که در عمل دانش آموختگان توانایی استفاده از این روش ها را ندارند.

وی در پایان گفت: برای به کار بستن متدولوژی، نیاز است تا روش‌های آموخته شده مداوم اجرا شود و این هدف در درس خارج برای طلاب فراهم می ‌شود. /909/پ202/ع



ارسال نظرات