۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۷۶۶۸۸۷
مدیر حوزه های علمیه خواهران تشریح کرد؛

نقش حوزه‌های علمیه خواهران در تبیین معارف اسلامی و تقویت محور مقاومت

نقش حوزه‌های علمیه خواهران در تبیین معارف اسلامی و تقویت محور مقاومت
حجت الاسلام والمسلمین فاضل به نقش بی‌بدیل حوزه‌های علمیه خواهران در تبیین معارف اسلامی و تقویت محور مقاومت اشاره کرد و از اهمیت همفکری و هم‌افزایی در تحقق اهداف جمهوری اسلامی در زمینه تعلیم و تربیت خواهران سخن گفت.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل با حضور در نشست مدیران استانی شهر تبریز که هم‌اکنون در حال برگزاری است، بیان کرد: گاهی بنده خداوند به جایگاهی می‌رسد که ثواب زیارت او هم تراز با زیارت امام‌ حسین(ع) واقع می‌شود و در دوران خود توفیق نقل احادیث و روایت از معصومین(ع) را پیدا می‌کند، از امام رضا نقل شده است؛ اهل شیعتی أنی السلام، از جمله نکات برجسته این حدیث صدق روایت است تا جایی که مرز بین اسلام و غیر اسلام معرفی شده است.
 
وی ادامه داد: تعبیر دیگر روایت این است که به ما توصیه می‌کند به نماز و روزه کسی معطوف نشویم زیرا گاهی انسان به این امر عادت می‌کند و از روی تکرار و عادت آن را انجام می‌دهد نه توفیق و اطاعت اما او را با ادای امانت بسنجید زیرا ما حامل امانت پیشینیان خود هستیم، اگر در استان آذربایجان شرقی دقت شود، مفاخری ظهور یافته‌ را می‌توان مشاهده کرد که توانسته‌اند علو و اعتلای تشیع را در جهان اسلام به نمایان بگذارند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران افزود: غیرت مردم تبریز بی‌بدلیل است از آن حیث که بعد از ۵۰ سال از انقلاب اسلامی سه امام جمعه شهید سادات تقدیم انقلاب کرده است.
 
وی مطرح کرد: شهید آیت‌الله آل هاشم ضمن تدین و شریف بودن، در تمام امورات مردم، بسیار پا به کار بود و همواره بر این عقیده باور داشت که حوزه‌های علمیه خواهران می‌تواند در همه عرصه‌ها نقش‌آفرین باشند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل اظهار کرد: آیه شریفه وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن کُنتُم مُؤمِنینَ(۱۳۹ آل‌عمران)، می‌تواند به استراتژی بزرگی تبدیل شود زیرا باورمندی و ایمان به خداوندوند ما را جزو برترین‌ها خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: در سال ۱۹۶۷ میلادی مصادف با ۱۳۴۶ شمسی، رژیم صهیونیستی با مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی جمعیت یهودیان را در آن سرزمین‌ها افزایش داد و جنگی را با اعراب آغاز کرد که علم مبارزه با اسرائیل را مصر در صحرای سینا بلند کرد ولی باوجود همکاری تمام کشورهای عربی با مصر، مقاومت آن‌ها فقط ۶ روز طول کشید و اسرائیل صحرای سینا را تصرف کرد و هنوزم در منطقه در حال پیشروی است اما تفکر امام راحل و رهبر معظم انقلاب، مقاومتی را خلق کرد که با وجود جنگ ۳۳ روزه با ارتش تا دندان مسلح، توانست از میدان نبرد پیروز بیرون آید.
 
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ابراز کرد: زمانی که در مناطق جنگی جنوب لبنان حضور داشتم، مشاهده کردم که رژیم صهیونیستی یک روزه لبنان را بمباران می‌کند، اگر به جهاد تبیین مقام رهبری توجه می‌شد و جوانان مسلمان با فرهنگ شهادت طلبی ملموس می‌شدند، آن وقایع رقم نمی‌خورد زیرا این جمهوری اسلامی ایران بود که محور مقاومت را علم مبارزه با طاغوت کرد، بازگردان هویت مقاومت یمن و آفریقا به برکت جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب رقم خورد و امروزه نیز حوزه های علمیه نزدیک‌ترین گروه به ائمه معصومین اند که امر زمینه سازی ظهور حضرت را بر عهده دارند.
 
وی اظهار کرد: اگر به دور و بر بنگریم مشاهده می‌کنیم دنیایی که در غفلت و امیال شیطانی بود به برکت جمهوری اسلامی هویت خود را پیدا کرد و تبدیل به محور مقاومت شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل افزود: حوزه‌های علمیه در این امور نقشی بی دلیل داشته و همچنان می‌تواند جهاد تبیین را به نحو احسن پیش ببرد و در نقش آفرینی هزاران استاد حوزه و طلبه در عرصه بین الملل نقش بسزایی ایفا کند.
 
وی ادامه داد: ۸۳ درصد شرکت کنندگان در طرح امین بر حسب کم و کیف، به نقل وزرای سابق و اسبق خواهران طلبه بودند، خدمات خواهران در آموزش و پرورش بی سابقه و قابل تحسین است و مسائل این چنینی که بتواند شرایط ظهور حضرت ولی عصر(عج) را مهیا کند، زیاد است اما که لازمه آن باورمندی و ایمان خواهد بود.
 
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: گنبد آهنی که زبلن زد تمام دنیا بود در مقابل اراده و باورمندی جمهوری اسلامی ایران حرفی برای گفتن نداشت که این ناشی از درایت انقلاب اسلامی بود و امروزه کشورهای منطقه از خط اعتقادی امام راحل در تمام عراق، یمن و سوریه و… سر مشق می‌گیرند.
 
وی اعلام کرد: خدمات آذربایجان در مشروطیت، جریان معارفی، علم و دانش و… سرآمد بوده و در آذربایجان در تمام زمینه‌های علمی و ادبی نقش آفرینی کرده است.
 
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در پایان افزود: امیدواریم در تحقق اهداف جمهوری اسلامی در زمینه نظام تعلیم و تربیتی خواهران با عزمی جدی موفق شویم و با کمک یکدیگر به هم‌افزایی و شناسایی استعدادهای برگزیده، در راستای این اهداف تلاش کنیم.
 
ارسال نظرات