۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۷۶۷۱۳۶
مسئول جدید امور مساجد استان کرمان:

هویت بخشی به مساجد اولین اولویت است

هویت بخشی به مساجد اولین اولویت است
مسئول جدید امور مساجد استان کرمان اولویت‌های کاری خود را در چهار محور اصلی تشریح کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام مصطفی اژدری، روحانی جوانی که به تازگی مسئولیت امور مساجد استان‌ کرمان به وی واگذار شده است؛ در گفتگویی کرمان اولویت‌های کاری خود را تشریح کرد.
 
وی در این باره گفت: اولین اولویت هویت‌بخشی به مساجد است زیرا مساجد در حال حاضر شکل گذشته را ندارد؛ اوایل انقلاب و دوره جنگ، مساجد همه جوره  پای کار بودند؛ هم محل جهاد تبیین و آشنایی مردم با مسائل دینی و اجتماعی و سیاسی و هم محل رفع و رجوع مشکلات آنان و از طرفی محل کمک به جبهه‌ها بود.
 
حجت‌الاسلام اژدری ادامه داد: ما بنا داریم در جریان کمک به مردم لبنان با محوریت مساجد کمک‌هایی را جمع‌آوری کنیم تا شور آن دوره به مساجد برگردد.
 
وی افزود: از جمله اقدامات ریشه‌ای و زیرساختی و دومین اولویت ما تربیت نسل آینده و نوجوانانی است که در مساجد رشد کنند تا تشکیلات و نیروسازی برای آینده را از مسجد شروع کنیم که لازمه آن برگزاری دوره‌های دراز مدت است اما خروجی دارد.
 
وی معرفی مساجد برتری که در زمینه‌های مختلف فعالیت داشتند را به عنوان سومین اولویت نام برد و گفت: گروه های مختلفی در مساجد فعال هستند و کارهای بزرگی انجام می‌دهند اما کارهای آنان دیده نمی‌شود و باید در بُعد رسانه‌ای اقداماتی برای شناساندن ظرفیت مساجد به عموم جامعه انجام داد تا مردم هم از آن ظرفیت‌ها بهتر استفاده کنند.
 
حجت‌الاسلام اژدری پایان دادن به اختلافات داخلی مسجد را موضوع مهم اولویت‌داری دانست و تصریح کرد: امیدوارم با کمیته‌ حل اختلاف مساجد بتوانیم مشکلات داخلی مساجد را حل کرده و مسجد به آرامش برسد و ظرفیت خود را نمایان کرده و کار اصلی خود را انجام بدهد و درگیر اختلافات داخلی نباشد.
 
حجت‌الاسلام مصطفی اژدری متولد سال ۱۳۶۵ در شهر راین است که سوابق تحصیلی و علمی پژوهشی قابل توجهی دارد.
ارسال نظرات