۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۷۶۷۲۳۸
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

حرم بانوی کرامت خاستگاه انقلاب اسلامی است

حرم بانوی کرامت خاستگاه انقلاب اسلامی است
سخنران محفل معارفی حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه حضرت آیت الله بهجت و حضرت آیت الله حسن زاده آملی عظمت این حرم و این بانوی باکرامت را درک می کردند، گفت: امام خمینی(ره) و علمای دین از کنار جوار ایشان رشد کردند و خاستگاه این انقلاب از این حرم شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شب شهادت حضرت معصومه (ع) که در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به اینکه فلاح به معنای رستگاری است، ابراز کرد: قرآن کریم در سوره مبارکه مائده آیه 35 سه چیز را مایه نجات  و رستگاری برشمرده است که از جمله آنها تقوا به معنای خویشتنداری است، تقوا پلیس درونی و محافظ انسان از گناه است.

وی افزود: دومین و سومین مایه نجات را قرآن و کلام الهی جهاد و برگرفتن وسیله معرفی می کند وسیله به معنای واسطه و عاملی هست که کار را زودتر راه می اندازد. وسیله تنها دوبار در قرآن یاد شده است و مورد بحث امشب بنده می باشد.

سخنران مراسم بانوی کرامت با اشاره به آیه «وابتغوا الیه الوسیله» اظهار داشت: یکی از وسیله هایی که انسان می تواند میان خود و خدای تبارک و تعالی قرار دهد بنابر آیه «لله اسماء الحسنی»، اسامی الهی می باشد که هر کدام خاصیّت هایی دارد و در دعای جوشن کبیر به آن اشاره شده است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در برخی از روایات آمده است آیات آخر سوره حشر را بخوانید که چنین و چنان خاصیتی دارد پس یکی از چیزهایی که واسطه می تواند باشد اسماء الهی است که خدا را با رحمت و قدرتش صدا می زنیم و سپس از خدا درخواست می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی یادآوری نعمت را هم وسیله دیگری برای ارتباط با خدای تبارک و تعالی برشمرد و تصریح کرد: یادآوری نعمت قبل از طلب دعا از خدا موجب جلب رضایت پروردگار و وسیله ای برای اجابت دعا و درخواست می باشد. فردی به نام داود بن قاسم معروف به ابوهاشم جعفری نزد امام هادی علیه السلام برای شکوه آمده بود اما به زبان هم نیاورد ولی امام فرمودند مگر تو شکر نعمت های الهی را بجا آوردی که حالا طلب می کنی.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه سومین وسیله جلب رحمت خدا را کعبه توصیف کرد و ادامه داد: خدا به سنگ حجرالاسود عظمت و بزرگی عنایت کرده است و امیرالمومنین فرمودند هیچگاه نباید زیارت این خانه ترک شود لذا نباید گفت زیارت را باید تا زمانی که فلان حکومت بر سر کار است تعطیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امیر در خطبه 110 نهج البلاغه می فرماید یکی از برترین وسائل به سوی خدا اعمال است، نماز، روزه، صله رحم، پرداخت خمس، زکات، انفاق اعمال و وسیله برای جلب رضایت خدا و گرفتن حاجات است. وجود اهل بیت علیهم السلام و حضرت معصومه (س) وسیله ای برای تقرب الهی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: حضرت آیت الله حسن زاده آملی می فرمود اگر توانایی داشتم سینه خیز به زیارت حضرت معصومه (س) می آمدم. حضرت آیت الله بهجت خاک کف پای زوار را به چشم می کشید و می فرمود به این خاک خودم را تبرک می کنم. خاصیت زیارت این بانوی مکرمه را چنین شخصیت های باعظمتی درک می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه زیارت حضرت معصومه (س) معادل ثواب زیارت امام رضا (ع) را دارد، اظهار داشت: از کنار حرم بانوی کرامت حضرت معصومه (س) انقلاب شکل گرفت و از کنار این حرم با عظمت و با کرامت امام خمینی (ره) و مراجع عظام تقلید رشد کردند.

ارسال نظرات