۱۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۷۷۱۳۰
نماینده ولی فقیه در گیلان:

ایجاد شکاف و تفرقه بین شیعه و سنی با هدف نابودی اسلام صورت می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان، با تأکید بر حفظ وحدت وهمدلی میان مسلمانان گفت: وحدت عملی مهمترین راه مقابله با توطئه های دشمن است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه درگیلان، روز گذشته در دیدار جمعی از علمای شیعه و سنی استان در رشت، با اشاره به تلاش چندین ساله دشمنان برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان، گفت: امروز بهترین راه برای مقابله با توطئه های دشمنان وحدت عملی است.

وی با بیان این که تقویت وحدت و همدلی از ایجاد خدشه توسط دشمن به نظام اسلامی جلوگیری خواهد کرد، افزود: امروز مذاهب اسلامی باید با آسیب شناسی دقیق از مسائل پیرامون خود نسبت به توطئه های دشمن هوشمندی  کامل داشته باشند.

امام جمعه رشت با بیان این که ایجاد شکاف و تفرقه بین شیعه و سنی با هدف نابودی اسلام توسط دشمنان صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: امروز دشمنان اسلام به ویژه جوامع غربی گسترش اسلام را برای خود بزرگترین خطر می دانند و به همین دلیل به دلیل به دنبال نابودی اسلام هستند.

عضو خبرگان رهبری وحدت عملی میان شیعه و سنی را موجب نابودی دشمنان اسلام دانست و خاطر نشان کرد: امروز دشمنان با سرمایه گذاری کلان در بخش های مختلف تنها به دنبال ضربه زدن به اسلام و مسلمانان هستند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی از مواضع برخی کشورهای غربی در قبال رژیم صهیوینستی انتقاد کرد و گفت: حمایت این کشورها از عملکرد اسرائیل غاصب در قبال مردم مظلوم فلسطین به معنای تفکر اسلام ستیزی آنها است.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین وحدت شیعه و سنی در ایران را الگویی برای کشورهای مسلمان دانست و بیان داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برادران اهل سنت همانند شیعیان همراه و همگام با ملت ایران هستند./950/پ202/ص
ارسال نظرات