۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۷۷۴۷۷
قائم مقام مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

وظیفه طلاب ابلاغ پیام ثقلین است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با اشاره به تاکید پیامبر اسلام(ص) بر توسل به قرآن کریم و اهل بیت(ع) گفت: وظیفه طلاب ابلاغ پیام نبی اسلام در توسل به پیامبر و اهل بیت(ع) است.
حجت‌الاسلام و المسلمين محمود رضا جمشيدي


به گزارش خبرگزاری رسا روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران حجت الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی در سخنانی در چهارمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه های علمیه خواهران با اشاره به تاکید پیامبر اکرم(ص) و عالمان دینی در توجه به قرآن اظهار داشت: هر کس به یکی از ثقلین نزدیک شود به صورت طبیعی به ثقل دیگر هم نزدیک می شود اما کسی که احساس نزدیکی به یکی از ثقلین می کند اما به ثقل دیگر نزدیک نمی شود، قرب او یک توهم است.

وی با اشاره به اهتمام پیامبر گرامی اسلام بر توجه به قرآن اظهار داشت: پیامبر اکرم فرموده اند ابلاغ پیام غدیر بر همه مسلمین واجب است و پیام غدیر همان توسل به ولایت است.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی با بیان اینکه پیامبر نگران بود مسیر ولایت گم شود و ثقل اکبر از ثقل اصغر جدا شود، اظهار داشت: اگر صبر و استقامت علی(ع) و ائمه(ع) نبود، امروز هیچ اثری از پیام نبی اسلام یعنی اسلام ناب و قرآن و عترت طاهرین باقی نمی‌ماند.

وی نگرانی پیامبر را عدم تبعیت از دستور و عدم پایبندی به وظیفه دانست و افزود: پیامبر اسلام در خطبه غدیر می فرماید نگرانی من آن است که فتنه گران مانع از تحقق پیام غدیر شوند و امت من در گمراهی بمانند.

قائم مقام مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران از طلاب حوزه های علمیه به عنوان پرچمداران دین مبین اسلام و خدمت به سربازان امام زمان(عج) یاد کرد و گفت: طلاب باید پیام نبی اسلام را فرابگیرند و در ابلاغ آن استقامت کنند.

وی با اشاره به جایگاه ترسیم شده برای علما در روایات اسلامی اضافه کرد: علما در همین راستا وظیفه سنگینی نیز بر دوش دارند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی مسئولیت طلاب و حوزه های علمیه را در هدایت و بیداری جامعه وظیفه‌ای سنگین دانست و تصریح کرد: وظیفه ما آشنا ساختن مردم با اصلی ترین تعالیم پیامبر است و این وظیفه وظیفه سنگینی است.

وی با اشاره به احادیثی از ائمه اطهار(ع) که فقها را محل رجوع مردم می داند افزود: این مسئولیت عالمان دینی را بسیار سنگین می کند.

قائم مقام مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران از برخی کشورهای به ظاهر مسلمان را عده ای که در برابر ظلم به مسلمانان سکوت کرده اند یاد کرد و گفت: این کشورها آیات قرآن را تعطیل می کنند اما به طول رکوع و سجود می کوشند.

وی این امر را ناشی از جدا دانستن قرآن کریم از اهل بیت(ع) دانست و افزود: امروز ما مفتخریم اعلام کنیم تنها خیمه ای که در این عالم در آن به قرآن به معنای حقیقی عمل می شود ایران است./916/د102/ع

ارسال نظرات