۲۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۷۷۷۴۵

میرزا جواد تهرانی بخاطر پاسداری از اسلام از انقلاب حمایت کرد

خبرگزاری رسا- امام جمعه قم گفت: میرزا جواد تهرانی از نظر فکری و مبنایی با امام خمینی(ره) اختلاف نظر علمی داشتند اما به خاطر پاسداری ار اسلام از انقلاب دفاع می کرد.
آيت الله رضا استادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی صبح امروز در بزرگداشت آیت الله میرزا جواد آقا تهرانی در قم گفت: میرزا جواد آقا تهرانی مومنی با اعمال صالح بود که بر اساس وعده قرآن کریم ، خداوند برای او محبوبیت خاصی در قلوب مردم قرار داد.

وی با اشاره به روایتی از اهل بیت(ع) گفت: کسی که برای خدا بیاموزد، عمل کند و یاد دهد در ملکوت آسمان‌ها برزگ خوانده می شود.

وی با بیان اینکه میرزا جواد آقا تهرانی یک عالم ربانی بود، ادامه داد: میرزا محبوبیت خاصی داشت و در بین همه و حتی کسانی که از نظر فکری و مبنایی با او هم نظر نبودند، محبوبیت داشت.

وی یکی از صفات اخلاقی بارز میرزا جواد آقا تهرانی را تواضع بی مثال او ذکر کرد و افزود: میرزا نه تنها تکبر نداشت بلکه بی ادعا و بی توقع بود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه از مهمترین مطالب در تواضع، حق پذیری است، ادامه داد: میرزا جواد آقا در خاتمه بعضی مباحث علمی که مطرح کرده است، نوشته که اگر کسی مطلبی را خلاف نظر من اثبات کند، من به اشتباه خود اعتراف خواهم کرد.

وی با ذکر خاطره ای از زندگی شخصی آیت الله تهرانی اظهار داشت: ظاهر و باطن میرزا یکی بود و اهل ظاهر سازی نبود.

آیت الله استادی گفت: میرزا جواد آقا تهرانی از شخصیت هایی بود که در پاسداری از حریم دین همیشه آماده بود و در مقابل هر اشتباه و انحرافی، با قلم و بیان خود موضع گیری می کرد.

وی گفت: میرزا از نظر فکری و مبنایی با امام خمینی(ره) اختلاف نظر علمی داشتند اما میرزا به خاطر پاسداری از اسلام از انقلاب دفاع می کرد بلکه در عرصه عمل هم در جنگ تحمیلی به جبهه ها شتافت.

وی از ویژگی های میرزا جواد تهرانی را زبان ساده او در بیان مطالب برای عموم مردم برشمرد و اظهار داشت: درس اخلاق او برای همه قابل فهم بود.

آیت الله استادی، میرزا را عالم ربانی معرفی کرد و گفت: او خودش را تربیت کرده بود و پیوسته ادب را در گفتار و نوشتار رعایت می کرد و حتی در مرحله نقد یک رای، مواظب کلام خود بود تا فراتر از نقد نشود./909/پ202/ع


ارسال نظرات