۲۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۷۷۸۰۸

یادواره قائم مقام لشکر 41 ثارالله در زاهدان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جانشین قرارگاه قدس سپاه در منطقه جنوب شرق کشور گفت: شهید حاج قاسم میرحسینی فرمانده دلاوری بود که همه از وی در عملیات‌ها به عنوان ستون پایدار لشکر41 ثار الله یاد می‌کردند.
يادوراه شهيدان ميرحسيني سردار شهيد قاسم ميرحسيني، قائم مقام لشکر 41 ثارالله سردار شهيد قاسم ميرحسيني، قائم مقام لشکر 41 ثارالله سردار شهيد قاسم ميرحسيني، قائم مقام لشکر 41 ثارالله سردار شهيد قاسم ميرحسيني، قائم مقام لشکر 41 ثارالله


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره سرداراران شهید حاج قاسم و غلامحسن میرحسینی و دیگر شهدای منطقه سیستان روز گذشته با حضور مسؤولان، خانواده شهداء، ایثارگران و مردم این منطقه در دهستان جزینک شهرستان زهک برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم، محمد مارانی، جانشین قرارگاه قدس سپاه در منطقه جنوب شرق کشور اظهار داشت: شهید حاج قاسم میرحسینی فرمانده دلاوری بود که همه از وی در عملیات‌ها به عنوان ستون پایدار لشکر41 ثار الله یاد می کردند. 

مارانی، افزود: عزت و سربلندی امروز نظام جمهوری اسلامی مرهون همان دلاور‌ مردی‌های ایثارگران و شهیدان در طول دفاع مقدس است.

وی‌ خاطر‌نشان کرد: هشت سال دفاع مقدس سب شد فرهنگ بسیج و روحیه بسیجی در جامعه بیش از پیش گسترش یابد.

قابل ذکر است، اجرای سرود و مداحی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

گفتنی است، شهید قاسم میرحسینی در سال 1342 در روستای صفدر میربیگ از توابع بخش جزینک شهرستان زهک متولد شد.

وی در سال 1360 پس از گذراندن دوره های مختلف فرماندهی در جبهه های حق علیه باطل به فرماندهی گردان انتخاب شد و پس از عملیات خیبر از سوی سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان قائم مقام لشکر 41 ثارالله منصوب شد و در 19 آذرماه 1365 در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

مقام معظم رهبری در سفر به منطقه سیستان درباره شهید میرحسینی اینگونه بیان داشتند: «سردار شهید حاج قاسم میرحسینی که از سرداران لشکر41 ثارالله می باشد، او در میدان نبرد، در هنگام دفاع، از آن شخصیت‌های استثنایی و جالبی است که من مردم سیستان را این‌گونه شناختم».

شهید غلامحسن میرحسینی برادر سردار شهید حاج قاسم میرحسینی نیز از فرماندهان گردان لشکر 41 ثارالله بود که در دوران هشت سال دفاع مقدس به فیض شهادت نایل آمد./940/پ202/س

ارسال نظرات