چرا لباس امام حسین میتواند نماد شیعه شود؟/ خلأ نماد در دین ما احساس میشود

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، چهارمین اجلاس بینالمللی نخبگان منابر شیعه شب گذشته در حسینیه آذربایجانیهای کربلای معلی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم محمدرضا پورزرگری قاری برجسته کشور دقایقی را به تلاوت قرآن کریم پرداخت.
سپس رسالت بوذری که مجری این برنامه بود از احمد بابایی شاعر آیینی درخواست کرد تا دقایقی را به شعرخوانی بپردازد.
در ادامه داود منافیپور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) به ذکر خاطرهای از برگزاری اولین جلسه شیرخوارگان حسینی در مهدیه تهران پرداخت و گفت: اولین جلسهای که برای شیرخوارگان حسینی در مهدیه تهران اتفاق افتاد شاهد صحنههایی بودم که تازه متوجه شدم پای در چه مسیری گذاشتهایم. در سالی که گذشت در محرم بیش از ۸۶۴۰ جلسه واقعهخوانی در ایران و بیش از ۴۵ کشور جهان برگزار شده است.
وی با بیان اینکه من توحید خودم را از حضرت علی اصغر(ع) گرفتم و مسلمان شدم، خاطرنشان کرد: ما در مجمع حضرت علیاصغر(ع) در مسیر بینالمللی شدن قرار داریم، اینکه امروز دانشگاههای بزرگ برای شناخت حضرت علی اصغر(ع) کرسی پژوهشی میگذارند یعنی اینکه به سمت بینالمللی شدن حرکت میکنیم.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) ابراز کرد: دشمن ما معتقد است که شیعه در حال قدرتمند شدن است، آنها معتقدند شیعه به دنبال غوغاسازی از طریق حضرت علی اصغر(ع) است و باید بدانند که ما عزای کسی را میگیریم که نماد حق بودن امام حسین(ع) است.
منافیپور موفقترین نماد در جامعه بشری را صلیب دانست و تاکید کرد: با یک نگاه به صلیب تمام مفاهیم پشت این نماد پی میبریم، پس نماد خیلی در فکر کردن به یکسری مفاهیم مهم است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن ما از دروغ و خرافه و خیال خود تصویر درست کرده است، صهیونیستم جهانی و لیبرالیسم بعد از انقلاب اسلامی خیلی روی تصاویر و نمادها پافشاری کردند.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) بیان کرد: در سال گذشته که موضوع نمادها را مطرح کردم یک غیرایرانی به من گفت در سفری به اروپا متوجه یک کلیسا مجلل شدم و پرس و جو کردم متوجه شدم چندصدسال پیش یکی از راحبههای کلیسا سالها پیش موی یکی از حواریون را در دست داشته و ما به خاطر آن این کلیسا مجلل را ساختیم حالا ما در شیعه چه چیزهای با ارزشتری از حواریون داریم که به آن نمیپردازیم.
منافیپور تصریح کرد: نماد مظلومیت حضرت سیدالشهدا(ع) لباسی است که حضرت فاطمه(س) در قیامت آن را علم خواهد کرد. سه نماد صلیب، ستاره داودد و اژدهای چین موفقیت نمادها در دنیا است. اژدها در چین باب الحوائجشان است. حالا ما در شیعه چه نمادهایی داریم؟.
وی اضافه کرد: دشمن صهیونیستی به دنبال تفرقه است و باید در منابر به این موضوع پرداخت. یکی از نمادهایی که صهیونیست جهانی بر روی آن تمرکز کرده است جدای از ستاره داوود نماد گاو سرخ است.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در ادامه از تمامی کسانی که میتوانند به نماد بودن شیعه بپردازند درخواست یاری کرد و گفت: هرکسی در هر جایی اعم از هنرمندان، اهالی رسانه و حتی کسانی که جلسه روضه برگزار میکنند باید به نماد بودن لباس امام حسین(ع) بپردازد.
منافیپور بیان کرد: ما اگر صاحب نماد شویم غربیها و حتی کمونیستها توجهشان به ما جلب میشود. مثل جلسات شیرخوارگان حسینی که امروز نگاهها را به خود جلب کرده است.
وی افزود: شیطان در طول تاریخ تمام اهداف خود را با نمادسازی پیش برده است. شیطان در کربلا هم شعار و هم تصویرسازی درست کرد، شعار این بود که امروز روز برکت است، تصویرسازی او هم این بود که نعل اسبها بر بدن شهدای کربلا تاخت و این نعلها را نماد موفقیت بنیامیه کرد.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) تصریح کرد: حالا شیعه نباید از عاشورا خود تصویر داشته باشد، یکی از دلایل تمرکز به روی نماد همین نشان دادن موفقیت سیدالشهدا(ع) در جنگ عاشورا است.
منافیپور بیان کرد: شیطان در زمان عثمان هم نمادسازی کرد و لباس عثمان را نماد مظلومیت او کرد. حالا حقانیت امام حسین(ع) با لباسش ثابت نمیشود؟ امیرالمومنین(ع) همان زمان گفت این لباس و فتنه عثمانیها تا آخرت گریبان مسلمانان را میگیرد.
وی در پایان سیر خلقت لباس امام حسین(ع) از زمان حضرت آدم(ع) تا واقعه عاشورا و پس از آن را تشریح کرد.