۰۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۷۹۵۹۹
با انتشار مجموعه مقالات و برگزاری یک همایش؛

ماهیت و مؤلفه هویت غربی به زودی بررسی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مجموعه مقالات «ماهیت و مولفه‌های هویت غربی» با 18 مقاله از سوی گروه غرب شناسی پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر و همایشی با این عنوان به زودی برگزار می‌شود.
آرم سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در دویست و چهل و یکمین جلسه گروه غرب‌شناسی پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی مصوب شد همایش ماهیت و مؤلفه هویت غربی با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در یکی از دانشگاه‌های معتبر برگزار شود.

پیش از برگزاری همایش نیز، سلسله نشست‌هایی با حضور اساتید، پژوهشگران و دانشجویان در محیط هایی دانشگاهی در مورد ماهیت و مولفه‌های هویت غربی برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، «ارزیابی امنیتی غرب: رویکرد ایرانی» به قلم اصغر افتخاری، «تأملی در فلسفه هنر در غرب» به قلم حسن بلخاری، «مبانی نظری تمدن غرب» به قلم علی بیگدلی، «غرب کجاست؟» به قلم رضا داوری اردکانی، «زیست دیجیتالی در غرب» به قلم شهریار شفقی، «غرب و مبانی مادی گرائی در روابط بین الملل» به قلم احمد صادقی، «اخلاق در سنت غربی» به قلم منوچهر صانعی، «بررسی تفاوت های فرهنگی در مدیریت شرق و غرب با استفاده از مدل فرهنگ هاف استد» به قلم علی اکبر فرهنگی، «بازرگان و شادمان؛ پژوهش تطبیقی دو کتاب «راه طی شده» و «تاریکی و روشنایی»» به قلم حاتم قادری از جمله مقالاتی است که در مجموعه مقالات این همایش منتشر می‌شود.

همچنین، «آینده پژوهی در غرب» به قلم عبدالرحیم گواهی، «هنجارهای متعارض غرب و جهان اسلام بعد از فروپاشی نظام دوقطبی» به قلم ابراهیم متقی، «رویکرد معاصرغرب در تحلیل معرفت و مقایسه آن با مبانی معرفت شناختی در فلسفه و منطق اسلامی» به قلم رضا محمدزاده، «مبانی نظری رویارویی غرب معاصر با انقلاب اسلامی» به قلم منوچهر محمدی، «اندیشه سیاسی و مدرنیته: رویکردی دلالتی» به قلم عباس منوچهری، «ارتباطات بین الملل؛ سفر یک کاروان» به قلم حمید مولانا، «نگاه دولت‏های اروپایی به فرهنگ و سیاست‏های فرهنگی آنها» به قلم احمد نقیب زاده، «پیدایش علوم انسانی در غرب» به قلم اصغر واعظی و «غرب و تفکر تاریخی» به قلم علی مرادخانی در این مجموعه مقالات خواهد آمد. /920/د102/ع

ارسال نظرات