۱۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۷۹۷۱۴

هفتاد هزار آذربایجانی تحت پوشش فعالیت های قرآن آموزی قرار گرفتند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در راستای نهضت قرآن‌آموزی 70 هزار نفر زیر پوشش فعالیت‌های قرآن‌آموزی قرار گرفته‌اند.
مسابقات قرآني


حجت‌الاسلام میکائیل اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان اینکه تبلیغات اسلامی استان در راستای فعالیت نهضت قرآن‌آموزی فعالیت می‌کند، اظهار داشت: ‌طی سال گذشته 70 هزار نفر زیر پوشش فعالیت‌های قرآن‌آموزی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: این افراد از میان اقشار مختلف از جمله طلاب، دانشجویان، دانش‌‌آموزان، مربیان قرآن، کارکنان دولت و کارگزاران حج بوده ‌اند که متناسب با هر قشری برنامه‌های آموزشی ارائه شده است.

حجت الاسلام اسکندری همچنین از راه اندازی کتابخانه تخصصی قرآن در اداره کل تبلیغات اسلامی آذرباجان شرقی خبر داد و افزود: این کتابخانه همه روزه در خدمت دانشجویان و طلاب برای انجام فعالیت‌ های مطالعاتی تخصصی است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه فعالیت نهادهای مردمی در حوزه قرآن و عترت بسیار مطلوب است، گفت: 136 خانه قرآن مردمی با دریافت مجوز رسمی از این سازمان در آذربایجان شرقی فعال است.

وی در ادامه از اجرای طرح قرآنی 1444 در استان خبر داد و اظهار داشت‌: طرح 1444 مختص به آموزش سوره کهف است، که با حضور 2 هزار نفر آغاز و از طریق مراکز قرآنی به 70 هزار نفر شرکت کننده در طرح 1443 دعوت نامه ارسال می شود.

حجت الاسلام اسکندری با تشریح برنامه‌های حمایتی از مراکز قرآنی مردمی گفت: از طریق معاونت برنامه‌ریزی استانداری برای مرمت و تجهیز مراکز قرآنی کمک ‌هایی صورت گرفته که در سال گذشته 150 میلیون تومان و در سال 89 نیز 100 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی در پایان از گردهمایی بزرگ مدیران مؤسسات قرآنی شمال غرب کشور در تبریز خبر داد و گفت: در اختتامیه این همایش که با حضور آیت الله شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و حجت الاسلام میرتاج الدینی معاون پارلمانی رییس جمهور همراه خواهد بود، از فعالان برگزیده قرآنی چهار استان شمال غرب کشور تجلیل خواهد شد./935/پ202/ص

ارسال نظرات