۱۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۷۹۷۶۸

موزه تخصصی تشیع و خانه مشروطیت در مازندران راه اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از ایجاد موزه تخصصی تشیع و تاسیس خانه مشروطیت در این استان خبرداد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، روز گذشته در جمع خبرنگاران از ایجاد موزه تخصصی تشیع و تاسیس خانه مشروطیت در این استان خبرداد.

وی بیان این که باورهای تاریخی و ملی ما از جمله مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا فرهنگ سازی شود، افزود: باید در مسائل فرهنگی به دنبال حلقه مفقوده و ظرفیت‌های ناشناخته در منطقه باشیم.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که باید بومی‌گرایی در فرهنگ منطقه در راس برنامه‌های فرهنگی و فکری باشد، خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ مشاهیر و مفاخر و علما و روحانیت از جمله فرهنگ‌هایی است که نباید به فراموشی سپرده شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: ایجاد موزه تخصصی تشیع در مازندران، تاسیس خانه مشروطیت، پیگیری و تکمیل پارک موزه دفاع مقدس، ایجاد 62 مسجد بین راهی، جدی گرفتن مناطق ساحلی و آزادسازی آنها، تدوین شجره‌نامه‌های 762 امامزاده مازندران و ارائه سبد پیشنهادات سفر سوم ریاست جمهوری به مازندران است.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این‌که نخستین پایگاه حکومت علوی در منطقه طبرستان ( مازندران فعلی) پایه گذاری شد، خاطر نشان کرد: قدمت طولانی مازندران توجه متولیان فرهنگی و دینی کشور به ظرفیت های این استان را بیشتر می طلبد.
 
وی در ادامه با اشاره به عدم وجود یک مرکز فرهنگی و تفریحی مناسب در مازندران، عدم وجود این مرکز را خلأ بزرگ فرهنگی استان دانست و یادآور شد: این مراکز فرهنگی باید در شأن مازندران بنا شود تا این خلأ پر شود.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه با اشاره به تهاجم‌ نرم دشمن اظهار داشت: امروز باید روند فرهنگ طوری باشد که جوابگوی جامعه باشد تا تبدیل به معضل نشود./950/ت302/ص
ارسال نظرات