۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۸۰۸۱۱
رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان:

دادگاه بین المللی رفیق حریری تحت تاثیر اسراییل است

خبرگزاری رسا ـ سید ابراهیم امین السید با اشاره به اظهارات اخیر گابی اشکنازی، رییس ستاد مشترک ارتش اسراییل پیرامون دادگاه بین المللی رفیق حریری، اهداف این دادگاه را هم سو با منافع و اهداف اسراییلی دانست و بر تاثیرپذیر این دادگاه از اسراییل تاکید کرد.
حزب الله


به گزارش خبرگزاری رسا، سید ابراهیم امین السید، رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان روز گذشته در دیدار با طلال مرعبی، نماینده پیشین پارلمان لبنان به بحث و گفت و گو درباره آخرین تحولات لبنان و منطقه نشستند.

دو طرف با تاکید بر اهمیت سلاح مقاومت و نقش آن در دفاع از لبنان، احتمال هرگونه جنگی را در آینده نزدیک با توجه به آمادگی بالا و همه جانبه مقاومت وناتوانی اسراییل از کامیابی در آن بعید دانستند.

در این دیدار همچنین با اشاره به اظهارات اخیر گابی اشکنازی، رییس ستاد مشترک ارتش اسراییل پیرامون دادگاه بین المللی رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان و اتهام واهی و تلاش بین المللی اسراییلی برای فتنه انگیزی در لبنان، این امر را نشانی آشکار بر تاثیر اسراییل بر حکم این دادگاه دانستند.

دو طرف با اشاره به هم سو بودن اهداف این دادگاه با منافع و اهداف اسراییلی، تنها راهکار برای رویارویی با این فتنه ها و دسیسه ها را تقویت وحدت و همبستگی ملی و کنار زدن روحیه تعصب و طایفه گرایی و فرقه گرایی به یاری روحیه وحدت ملی دانستند.

دو طرف در این دیدار افزودند: ملت لبنان با تجربه طولانی خود در این زمینه با هوشیاری کامل در برابر این دسیسه ها خواهد ایستاد.

گفتنی است که گابی اشکنازی، رییس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، روز سه شنبه در نشست کمیسیون امنیت و خارجه مجلس رژیم صهیونیستی کنیست با طرح این ادعا که لبنان احتمالا در ماه سپتامبر (شهریور ماه) پس از صدور گزارش اولیه دادگاه بین المللی حریری شاهد تنش داخلی خواهد بود، افزود: اوضاع در مرز شمالی اسراییل با لبنان آرام است و اگر درگیری نیز هست بین یونیفیل و مردم است.

وی با اظهار اینکه اسراییل همه تلاش های خود را به کار گرفته است تا از سفر کشتی ها در چارچوب مبارزه برای شکستن حلقه دریایی غزه و شکستن محاصره این منطقه جلوگیری به عمل آورد، گفت: اسراییل به طور علنی و محرمانه تلاش کرده تا از سفر کشتی مریم از لبنان به غزه جلوگیری شود.

ارسال نظرات