۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۸۱۱۰۴

نشست هم‌اندیشی روحانیون و طلاب شهرستان سراب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست هم اندیشی روحانیون و طلاب شهرستان سراب با موضوع حجاب و عفاف در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی سراب برگزارشد.
همايش
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجت الاسلام رشتبری، امام جمعه سراب، روز گذشته در نشست هم اندیشی روحانیون و طلاب این شهر گفت: رواج بی بندوباری و فسادهای اخلاقی و اجتماعی از نقشه های شیطانی دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به وظیفه خطیر علما و روحانیون در عصر حاضر افزود: روحانیان به عنوان حافظان دین مبین اسلام و بازوان ولایت، رسالت سنگینی در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف دارند.

حجت الاسلام رشتبری انسجام و همدلی روحانیان را شرط اصلی برای موفق شدن در این راستا ارزیابی کرد و اظهارداشت: دشمن با ظرافت تمام و توسل به انواع ترفندها به فکر تضعیف جایگاه حجاب و عفاف در نظام اسلامی است؛ اما درایت و اتحاد روحانیت و مردم اجازه موفقیت را از دشمنان سلب خواهد کرد.

امام جمعه سراب با تأکید بر ضرورت به کارگرفتن ابزارهای نوین تبلیغی و فرهنگی ابراز داشت: در دنیای امروز که تبادل اطلاعات در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد و از این راه دسترسی به فرهنگ‌ها آسان‌تر شده است؛ شیوه کار فرهنگی نیز با دوران‌های گذشته متفاوت است که در این زمینه باید تلاش مضاعفی به کار رود.

حجت الاسلام رشتبری تصریح کرد: علما و روحانیون باید به ریشه‌یابی معضلات و ناهنجاری‌های موجود در جامعه توجه کنند و تربیت باطنی افراد را در اولویت قرار دهند.

در ادامه نشست هم اندیشی روحانیون با موضوع حجاب و عفاف، حجت الاسلام محمد تجلایی، رییس اداره تبلیغات اسلامی سراب گفت: جهت انسجام و وحدت نظر علما و روحانیون دینی در مورد مسائل و معضلات فکری و عقیدتی جامعه این نشست‌ها ادامه خواهد یافت./949/پ202/س
ارسال نظرات