۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۸۱۱۱۷
مدیر حوزه‌ علمیه سفیران هدایت اهواز:

وظیفه اصلی روحانیان در دوران غیبت مقابله با افکار انحرافی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) اهواز وظیفه اصلی روحانیان در دوران غیبت را مقابله با افکار انحرافی، و ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت دانست.
حجت الاسلام نيل آبکن
مدير حوزه علميه سفيران هدايت اهواز
حجت الاسلام علیرضا نیل آبکن، مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) اهواز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به نقش انقلاب اسلامی ایران در احیای فرهنگ مهدویت، این انقلاب را مقدمه و زمینه‌ساز انقلاب امام زمان(عج) دانست و اظهار داشت: بحمدالله به برکت انقلاب اسلامی ایران، فعالیت‌های فرهنگی بسیاری در کشور انجام شده که ثمره این فعالیت‌ها می‌تواند تربیت سربازانی مخلص و فداکار برای آخرین منجی عالم بشریت باشد.

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز به نقش روحانیت در ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت اشاره کرد و ابراز داشت: وظیفه اصلی روحانیت در دوران غیبت، مبارزه با افکار انحرافی جامعه، و ترویج مفهوم واقعی فرهنگ انتظار و مهدویت است.

مدیر حوزه‌ علمیه سفیران هدایت اهواز با اشاره به حدیث«‌کونوا لنا زینا و لا تکونوا لنا شینا» به معنا و مفهوم منتظر واقعی پرداخت و بیان داشت: منتظر واقعی کسی است که اخلاق، رفتار و زندگی خود را متناسب با ارزش‌های اسلامی و خواسته‌های امام عصر(عج) اصلاح کند.

این استاد حوزه‌ علمیه در ادامه به نقش روحانیت در پاسخ‌گویی به شبهات مهدویت تأکید کرد و تصریح کرد: روحانیت باید با حضور خود در جامعه و ارتباط مستقیم با مردم ضمن معرفی و انتشار کتاب‌های معتبر در این زمینه از ترویج این شبهات جلوگیری و سبب ترویج فرهنگ ناب مهدویت شوند.

حجت الاسلام نیل آبکن در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ مهدویت به سبب این که برگرفته و متجلی از فرهنگ ناب اسلامی است، می تواند پاسخگوی تمام نیازهای بشریت باشد و انسان‌ها را به سر منزل مقصود برساند./945/ت302/س
ارسال نظرات