۰۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۸۲۰۳۵
مسؤول فرهنگی اردوهای سازندگی استان قم:

طلاب حوزه علمیه در اردوهای جهادی نقش موثری دارند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول فرهنگی اردوهای هجرت سازندگی سازمان بسیج استان قم از فعالیت مؤثر و سازنده فرهنگی و تبلیغی شماری از طلاب و روحانیان حوزه علمیه قم در اردوهای جهادی دانشجویی استان قم خبر داد.
اردوي جهادي در منطقه دشت احمد قم
مسعود سروی، مسؤول فرهنگی اردوهای هجرت سازندگی سازمان بسیج استان قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به برگزاری اردوهای عمرانی،‌ فرهنگی و آموزشی دانشجویان بسیجی استان قم در فصل تابستان ابراز داشت: هر ساله در فصل تابستان، شماری زیادی از دانشجویان بسیجی استان با مشارکت داوطلبانه در این امر خیر،‌ نسبت به خدمات رسانی به اقشار محروم جامعه و روستائیان انجام وظیفه می کنند.

وی در ادامه با تشریح مهم ترین فعالیت های دانشجویان در اردوهای جهادی،‌ از فعالیت مؤثر و سازنده شماری از مبلغان و روحانیان حوزه علمیه قم در کنار دانشجویان خبر داد و گفت: طلاب و روحانیان نیز با توجه به تاثیرگذاری فوق العاده آنان در بین مردم به ویژه نسل جوان،‌ در اردوهای جهادی به صورت داوطلبانه حضور می یابند و رسالت فرهنگی و تبلیغی خود را انجام می دهند.

سروی، تعداد طلاب و روحانیان شرکت کننده در اردوهای جهادی استان قم را 25 نفر اعلام و تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و هماهنگی های انجام شده،‌ در هر کاروان و اردوی دانشجویی نیز یک روحانی اعزام شده است.

وی تاکید کرد: بحمدلله طلاب و روحانیانی که برای این امر مهم انتخاب شده اند،‌ از روابط عمومی بالا، فن بیان مناسب و اطلاعات و آگاهی های همه جانبه بسیار خوبی برخوردار هستند و تواستنه اند با دانشجویان و دیگر اقشار مردمی ارتباط مناسبی برقرار کنند.

سروی، برگزاری کلاس های آموزش احکام،‌ برگزاری کارگاهای تبیین و آموزش مسائل شرعی از قبیل آموزش نحوه صحیح وضو گرفتن،‌ نماز خواندن و بیان احکام شرعی را از جمله فعالیت های طلاب و روحانیان در اردوهای جهادی فصل تابستان برشمرد و تصریح کرد: برای آموزش مسائل شرعی مربوط به بانوان نیز،‌ طلاب و مبلغان خواهر به همراه کاروان ها اعزام شده اند.

مسؤول فرهنگی اردوهای هجرت سازندگی دانشجویی سازمان بسیج استان قم در پایان ابراز داشت: اردوهای جهادی دانشجویان استان قم از نیمه تیرماه آغاز شده است و در این طرح دانشجویان،‌ خدمات عمرانی،‌ آموزشی و فرهنگی و خدماتی به مناطق محروم استان به ویژه روستائیان ارائه می کنند. /924/ پ202/ص
ارسال نظرات