۰۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۸۲۱۷۸
از سوی سفیر سابق ایران در ونزوئلا؛

مدال درجه یک آزادی بخش سیمون بولیوار به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد

خبرگزاری رسا ـ مدال درجه یک آزادی بخش سیمون بولیوار از سوی سفیر سابق ایران در ونزوئلا به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد.
سيمون بوليوار مدال
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد کشاورززاده، سفیر ایران در تاشکند و سفیر سابق ایران در ونزوئلا صبح امروز در مراسمی مدال درجه یک آزادی بخش سیمون بولیوار را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

وی که از سال 1378 به مدت چهارسال سفیر ایران در بولیوار ونزوئلا بوده است در این مراسم اظهار داشت: پس از پایان دوره سفارت، مجلس ونزوئلا به پیشنهاد دولت این کشور به خاطر خدماتی که در جهت بهتر شدن روابط ایران و ونزوئلا انجام دادیم این مدال را در شهریور 1380 به بنده اهدا کرد که در کمال افتخار در جوار این مدال را که هدیه کوچکی است به موزه آستانقدس رضوی تقدیم کنم.

در ادامه این مراسم، امیری نیا معاون سازمان کتابخانه های آستان قدس در امور موزه ها، این سازمان را یکی از مهمترین گنجینه های فرهنگ مکتوب ایران و جهان اسلام دانست و گفت: تنوع خدمات، گنجایش بالا، فقدان محدودیت در خدمات دهی موجب شده است گروه زیادی از طلاب دینی و دانشمندان و فرهیختگان جامعه اسلامی به این مرکز فرهنگی روی آورند.

وی با بیان اینکه موزه های استان قدس پیشینه دیرینه ای دارد افزود: سازمان کتابخانه ها، موزه ها و اسناد آستان قدس 41 کتابخانه وابسته در کشور و یک مورد در خارج کشور را تحت پوشش دارد.

امیری نیا هدف از تاسیس موزه ها را عرضه نمونه هایی از اثار نفیس اهدایی به بارگاه رضوی برشمرد و ابراز داشت: عشق و ارادت به ساحت منور رضوی مهمترین انگیزه وقف و اهدای اشیای گرانبها و نادر به این موزه محسوب می شود.

گفتنی است «سیمون بولیوار» که توانسته است پنج کشور امریکای لاتین را از یوق استعمار اسپانیا برهاند در ونزوئلا به عنوان سمبل آزادی شناخته می شود. /930/پ202/ص
ارسال نظرات