۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۸۲۴۹۵
مدیر کل اوقاف خراسان شمالی:

تعطیلات حوزه نتایج ثمر بخشی را به دنبال خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف خراسان شمالی، گفت: در اسلام واژه ای به نام تعطیلات وجود ندارد ، حتی برای روزهای جمعه نیز تکالیف و برنامه هایی تعیین شده است،که مهمترین آنها اقامه نماز جمعه به جماعت است.
طلبه
حجت الاسلام رحیم مهدوی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهارداشت: اگر تعطیلات به معنای استراحت مطلق و اتلاف وقت و پرهیز از انجام هرگونه کارسازنده باشد، آفتی است که گریبان گیر همگان می شود، ولی اگر همچون فضلای محترم حوزوی که در ایام فراغت از دروس حوزه ، به تبلیغ و رساندن معارف الهی و جهاد در راه حق تعالی می کوشند باشد،تعطیلات امری سازنده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: طلابه، که از عنوان آن می توان معنای کسی که همیشه در طلب علم و دانش و معرفت می باشد را استنباط کرد ، همیشه و در همه حال در پی علم اندوزی و کسب معرفت جهت نشر و تبلیغ دین مبین اسلام هستند و حداکثر استفاده را از ایام تعطیلات بعمل می آورند.

وی بیبان داشت: طلاب، گرانمایه که ستون های نگه دارنده ی دین مبین اسلام اند و باید ،با برنامه ریزی دقیق ، نهایت بهره وری را از کلاس های تابستانی ببرند.

حجت الاسلام مهدوی پورف افزود: آنها علاوه بر علم اندوزی در این دوره ها به تبلیغ و نشر علوم دینی می پردازند.این دوره ها که رابطه ی طلبه ها با جوانان و سایر اقشار بیشتر است، خود باعث افزایش علاقه ی جوانان و شور و شعف و شادمانی آنان می شود.

مدیر کل اوقاف خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: در یک نگاه اجمالی می توان بیان کرد، که حوزه به معنای محل رشد استعدادهای دینی و الهی و برگزاری کلاس های تابستانی حوزوی،؛ یعنی شکوفایی بیشتر این استعداد ها می باشد. /966/پ202/ص
ارسال نظرات