۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۸۳۱۷۴
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش:

روحانیت نقش مهمی در خنثی‌سازی توطئه نرم دارند

خبرگزاری رسا ـ معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش گفت: روحانیت به عنوان کارشناسان و صاحب نظران حوزه فرهنگ نقش مهمی در تألیف و تدوین برنامه‌های فرهنگی دارند
امير سرلشگر محمد حسن باقري هماهنگ کننده نيروي زميني ارتش
محمد حسن باقری، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فعالیت های فرهنگی انجام شده از سوی شورای عالی فرهنگی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رویکرد فرهنگی ارتش در راستای پیاده سازی تدابیر فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای است و تمام سعی ما بر این است که خواسته های ایشان را برآورده کرده و به نقطه مطلوب نزدیک تر شویم.

وی تعهد و تخصص جهت تدوین و اجرای مسائل فرهنگی ضروری دانست و بیان داشت: روحانیت به عنوان کارشناسان و صاحب نظران حوزه فرهنگ نقش مهمی در تألیف و تدوین برنامه های فرهنگی دارند و محور برنامه‌ریزی‌های نیروی زمینی ارتش در حوزه فرهنگ است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش خاطر‌نشان کرد: ارتش اگر بخواهد ستون و دژ مستحکمی برای ملت باشد، همواره باید آمادگی خود را جهت مقابله با دشمن هم از نظر سخت‌افزاری و تأمین تجهیزات و هم از نظر نرم‌افزاری و روحی و روانی حفظ کند.

باقری نیروهای ارتش را نیروهای ولایی و گوش به فرمان مقام معظم رهبری خواند و ابراز داشت: از مهم ترین ویژگی های ارتش جمهوری اسلامی ایران گام نهادن در خط ولایت فقیه است.

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن خاطر‌نشان کرد: اقدامات وسیع و دامنه داری جهت آسیب شناسی و بررسی لایه‌های مختلف تهدید در جنگ نرم صورت گرفته است؛ چرا که شناخت دشمن عامل بسیار مهمی جهت خنثی سازی اقدامات مخرب آن در جنگ نرم است.

باقری تمسک به قرآن و عترت را از دیگر عوامل پیروزی در جنگ نرم دانست و تصریح کرد: برای در امان ماندن از آسیب دشمن در جنگ نرم باید از ثقلین دو یادگار پیامبر اعظم(ص) پیروی کرد و این مسأله در صدر برنامه‌های فرهنگی نیروی زمینی ارتش است.

وی افزود: برگزاری آموزش های قرآنی و دینی و کلاس‌‌هایی برای ارتقا سطح آگاهی و بصیرت نیروهای ارتش و به تبع آن افراد جامعه از جمله اقدامات نیروی زمینی ارتش در حوزه فعالیت‌های فرهنگی است./945/پ201/س
ارسال نظرات