۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۸۳۹۲۲
مشاور وزیر آموزش و پرورش:

برخورد فعالانه با تهاجم فرهنگی در مدارس، نیازمند تحولی همه جانبه در نظام تعلیم و تربیت است

خبرگزاری رسا ـ مشاور وزیر آموزش و پرورش، تحول بنیادین را از جمله مطالبات مقام معظم رهبری در آموزش و پرورش دانست و با اشاره به هشدارهای اخیر وزیر اطلاعات مبنی بر نفوذ و رسوخ دشمنان در آموزش و پرورش گفت: حضور طلاب و روحانیان در مدارس در مقابله با افکار انحرافی و شبهات بسیار مؤثر است.
آموزش و پرورش


محمد بنائیان سفید، مشاور وزیر آموزش و پرورش درامور تحول بنیادین و برنامه ریزی راهبردی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، آموزش و پرورش را محل تجلی افکار و فرهنگ های مختلف دانست و تاکید کرد: جهت گیری فرهنگ ها به سمت فرهنگی که متناسب با مبانی اعتقادی و آموزه های دینی ما است، در محیط آموزش و پرورش و مدارس شکل می گیرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان نسل جوان و دانش آموزان را هدف قرار داده اند تصریح کرد: دانش آموزان چه در بیرون و چه در درون مدارس مورد هجوم دشمنان هستند، اما خوشبختانه دشمنان ما تاکنون موفقیت چندانی در مراکز آموزشی نداشته اند.

بنائیان سفید، با اشاره به سخنان وزیر اطلاعات و هشدار وی مبنی بر تلاش و برنامه ریزی دشمنان برای نفوذ و رخنه در آموزش و پرورش بیان داشت:‌ مراکز آموزشی کشور و مجموعه دست اندرکاران تعلیم و تربیت کشور، افرادی فرهیخته هستند و با نظارتی که اولیا و مربیان داشته اند، خوشبختانه دشمنان کمتر توانسته اند اقدامی را انجام دهند و شاید در NGO هایی که در خارج از آموزش و پرورش است توانسته اند اقداماتی را انجام دهند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه جهت دهی مبانی عقیدتی و آموزه های دینی از دوران ابتدایی شکل می گیرد تاکید کرد: تمام هم و غم ما در مسائل فرهنگی باید معطوف به مسائل آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت کشور شود.


تحول بنیادین مطالبه مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش است

بنائیان سفید، تحول بنیادین را از جمله مطالبات مقام معظم رهبری در آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: پرهیز از الگوهای غربی و تکیه بر مسائل فلسفه اسلامی تعلیم و تربیت و همچنین کهنگی نظام آموزش و پرورش از دیگر مطالب مهمی است که مقام معظم رهبری روی آن تاکید داشته اند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جزئیات سند راهبردی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تدوین و تصویب سند راهبردی آموزش و پرورش در شورای عالی آموزش و پرورش و ابلاغ آن از سوی رییس جمهور، نقشه راه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت کشور را ترسیم کرده است.

وی تاکید کرد: ما در آموزش و پرورش باید بر اساس اندیشه های ناب انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری برنامه های خود را برای تعالی آموزش و پرورش عملیاتی و اجرایی کنیم.

بنائیان ادامه داد: در سند راهبردی آموزش و پرورش، اهداف نظام تعلیم و تربیت، نتیجه خروجی ها، راهکارهای اجرایی و الزامات آن نیز در نظر گرفته شده است و امیدواریم با برنامه ریزی های مناسب شاهد تحولات بسیار خوبی نیز در مجموعه آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت کشور باشیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تحول بنیادین، با بیان اینکه در این سند جهت دهی های فکری، فرهنگی، روش های تدریس، تعیین شاخص های لازم برای معلمان طراحی شده است افزود: این سند از سال 90 از دوره ابتدایی و پایه اول شروع می شود و به تدریج ظرف شش سال به سایر مقاطع تحصیلی نیز سرایت خواهد کرد.

بنائیان سفید در ادامه برخورد فعالانه با تهاجم فرهنگی دشمنان در مدارس را نیازمند تحولی همه جانبه در نظام تعلیم و تربیت کشور دانست و ابراز داشت: خوشبختانه در این راستا نیز برنامه ریزی ها و طراحی های بسیار خوبی در وزارت آموزش و پرورش کشور انجام شده است و امیدواریم با اجرایی شدن این برنامه ها، زمینه های نفوذ دشمنان نیز برچیده شود.

وی با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش نیز باید به عنوان نظامی فعال وپویا متصور شود، از فراهم شدن زیرساخت های لازم و فرهنگ سازی برای این موضوع خبر داد و تاکید کرد: نگاه وزیر آموزش و پرورش در این راستا به مدرسه و دانش آموزش معطوف شده است و وی مدرسه را جایگاه تحقق اهداف نظام آموزش و پرورش می داند.

حضور روحانیان در مدارس، قوه تفکر دانش آموزان را بالا می برد
 
بنائیان سفید، استفاده از همه ظرفیت های دورن و برون سازمانی آموزش و پرورش را برای رسیدن به تحول بنیادین در آموزش و پرورش مهم ارزیابی و تصریح کرد: خوشبختانه در این راستا و استفاده از توانمندی های دستگاه های برون سازمانی مرتبط نیز تفاهم نامه های خوبی تدوین شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود ابراز داشت: حضورطلاب و روحانیان در مدارس در مقابله با افکار انحرافی و شبهات بسیار مؤثر است و قوه تفکر دانش آموزان را بالا می برد.

وی تاکید کرد: امروزه محرک های مختلفی از جمله سایت های مبتذل اینترنتی، ماهواره ها و شبکه های نامناسب، ذهن نسل جوان و دانش آموزان را تحت تاثیر قرار می دهد و این موضوع می طلبد که افزون بر برنامه ریزی آموزش و پرورش برای سلامت فکری، والدین نیز بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشند. /924/ت302/ع

ارسال نظرات