۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۸۴۱۴۳
آیت‌الله مکارم شیرازی:

مدعیان باطل همواره بی‌منطق، بی‌رحم، خشن، متعصب و لجوجند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که تکیه بر منطق و دلیل عقل کردن، دلسوز و مهربانی و عدم تعصب از جمله نشانه‌های روشنی است که حق را از باطل و منادیان حق را از مدعیان دروغین جدا می‌کند، گفت: مدعیان باطل همواره بی‌منطق، بی‌رحم، خشن، متعصب و لجوجند.
آيت الله ناصر مكارم شيرازي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در هفتمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع روزه‌داران و نمازگزاران حرم کریمه اهل بیت(ع) و در شرح و توضیح آیات قرآن گفت: پیامبرانی که از سوی خدای متعال مأمور دعوت به سوی او می‌شدند، نشانه‌هایی با خود داشتند که از طریق آن‌ها به آسانی از مدعیان باطل قابل شناسایی بودند.

وی با بیان این‌که تکیه بر منطق و دلیل عقل کردن، دلسوز و مهربانی و عدم تعصب از جمله نشانه‌های روشنی است که حق را از باطل و منادیان حق را از مدعیان دروغین جدا می‌کند، تصریح کرد: مدعیان باطل همواره بی‌منطق، بی‌رحم، خشن، متعصب و لجوجند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به درخواست قوم مدین از شعیب پیامبر گفت: قوم شعیب خواستار آزادی عمل و تسلط بر اموالشان بودند و می‌گفتند ما کم‌فروشی می‌کنیم و ربا می‌خوریم، چرا که مسلط بر اموالمان هستیم.

وی با بیان این‌که آزادی سه هزار سال پیش مدنظر قوم شعیب، مانند آزادی ای است که اکنون غربیان مدعی آن هستند، اظهار داشت: قانونی شدن آزادی همجنس‌گرایی، فعالیت مراکز فحشا در پناه حمایت دولت‌ها، آزادی در اهانت به مقدسات ادیان دیگر و آزادی آتش زدن قرآن، همه نشان از آن دارد که دوباره دوران جاهلیت شروع شده است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) کم‌فروشی و مفاسد اقتصادی را سبب قحطی و گرانی در جامعه دانست و با بیان این‌که مدعیان کم‌فروشی هرچه زودتر استغفار کنند، گفت:‌ استغفار آن است که زنگار گناه را بشویید و به سوی خدا حرکت کنید.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه توبه از گناه و استغفار است و بدانید توبه و استغفار تنها به زبان صحیح نیست، بلکه تصمیم به دل گرفتن،‌ قطع رابطه با گناه، ناراحتی وجدان و جبران گناهان گذشته با اعمال نیک، لازمه آن است.

وی در ادامه بیان روایت پیامبر اکرم(ص) درباره گناهانی که سبب عذاب الهی می‌شود، اظهار داشت: بی‌عفتی و اعمال زشت در جامعه سبب بیماری‌های بی‌سابقه، نپرداختن زکات و حقوق شرعیه سبب کم شدن نزولات آسمانی، شکستن پیمان با خدا و پیامبر سبب تسلط دشمن و حکم ناعادلانه قاضیان سبب اختلاف در میان جمع می‌شود، از‌ این‌رو نباید به راحتی از کنار آثار گناهان گذشت.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت نماز و رابطه انسان با خدا به وسیله نماز اشاره کرد و با بیان این‌که تربیت صحیح انسان در موقع نماز خواندن و با دقت در نماز است، تصریح کرد: جوانان به نماز اهمیت دهند و بدانند که نماز خوب ضامن سعادت در دنیا و آخرت است. /920/پ202/ف.

ارسال نظرات