۲۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۸۴۲۷۳
امام جمعه تبریز:

دشمنان درصدد جوسازی از اوضاع داخلی کشور هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: اختلاف دولت و مجلس در مورد مسائل کشور فاجعه نیست؛ اما دشمنان نظام و انقلاب درصدد بزرگنمایی مسائل هستند.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تأکید بر وحدت و یکدلی مسؤولان در برابر توطئه های دشمنان اظهار داشت: توجه به منویات مقام معظم رهبری ضرورت کنونی کشور در برقراری وحدت و همدلی میان تمام اقشار جامعه است.

وی افزود: اختلاف دولت و مجلس درباره مسائل کشور فاجعه نیست؛ اما دشمنان نظام و انقلاب با بزرگنمایی سعی در ایجاد تفرقه و ضربه زدن به نظام دارند.

امام جمعه تبریز ولایت را محور وحدت و یکدلی مسؤولان دانست و با اشاره یه منویات رهبر انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام گفت: مذاکره با استکبار جهانی که با روحیه ابرقدرتی و نگاه از بالا و با اعمال فشار درصدد مذاکره با ایران است، قابل قبول نیست و ملت ایران زیر بار ننگ نمی رود.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که هرگونه تجاوز دشمنن با پاسخ کوبنده نیروهای مسلح همراه خواهد بود، اظهار داشت: حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ایران بعید است؛ اما دشمنان باید بدانند در صورت هرگونه حمله احتمالی، با پاسخ محکم ملت ایران روبه‌رو خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیل پاکستان، آمار کشته‌ها و زخمی‌ها و افراد مفقود و بی‌خانمان این حادثه انسانی را بسیار نگران کننده دانست و ادامه داد: هم اکنون خطرات و بیماری‌های واگیردار ‌مردم و کودکان این کشور را تهدید می‌کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به کمک های جامعه جهانی به سیل زدگان پاکستان افزود: دولت پاکستان نمی ‌تواند این حادثه را کنترل کند و کمک به مسلمانان سیل زده پاکستان وظیفه همگانی برای مسلمانان است.

آیت الله شبستری با تأکید بر ارسال کمک‌های مردمی از ایران افزود: برخی مراجع عظام تقلید و روحانیان برجسته شیعی در پاکستان نیز بر ضرورت کمک و همیاری به مردم سیل زده پاکستان تأکید کردند.

وی همچنین به فرارسیدن هفته دولت اشاره کرد و گفت: همه ساله از دوم تا هشتم شهریور‌ماه به مناسبت شهادت دو تن از بزرگ مردان دولت، شهید رجایی و باهنر این هفته گرامی داشته می‌شود.

وی افزود: ‌این هفته فرصت مناسبی است تا خدمات دولت برای جامعه اسلامی بیان شود و اگر ضعف‌ها و کاستی‌هایی نیز بوده است، بررسی و آسیب‌شناسی شود./۹۳۵/پ201/س
ارسال نظرات