۲۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۸۴۲۹۱
امام جمعه مشهد:

رهبر معظم انقلاب جایگاه واقعی ایران را در دنیا نشان دادند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با منطقی مستدل در ترسیم منحنی نسبت به وضعیت امروز ما و دشمنان، چشمان مردم ما را به روی کشور و جهان باز کرده و جایگاه واقعی ایران را در دنیا به مردم نشان دادند.
آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم‌ الهدی، امام جمعه مشهد، در خطبه‌ های این هفته نماز جمعه این شهر اظهار داشت: مسؤولان اجرایی، نمایندگان مجلس و سایر مدیران باید در موضوع معیشت افراد آسیب‌پذیر جامعه توجه جدی داشته باشند و مددیار این قشر باشند.

وی با بیان اینکه گرانی یک مشکل است که تحلیل دارد اما برخی این مسئله را بیش از آن که هست مطرح می کنند، ادامه داد: در شرایط امروز جامعه، گرانی در حد متعادل است زیرا در یک مقایسه با وضعیت هزینه ها و درآمدها در 30 یا 40 سال گذشته در می یابیم که گرانی در وضعیت فعلی متعادل است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به این سخن حضرت علی(ع) که فرمودند: «هیهات که گرسنگی مرا به جایی بکشاند که غذای لذیذ بخورم در حالی که گوشه بیابان حجاز کسی قوت لایموت نداشته باشد»، ابراز داشت: این بیان حضرت می رساند که معیار ایشان در توجه و رسیدگی به مردم طبقه متوسط جامعه نبوده بلکه گرسنه ای است که در بیابان حجاز چیزی برای خوردن ندارد.

مسؤولان قشر ضعیف را در برنامه ریزی های اقتصادی مد نظر قرار دهند

وی خطاب به مسؤولان جامعه با بیان اینکه شما که در رأس نظام به عنوان مدیر کل، وزیر و وکیل قرار گرفته و کفالت مردم را در دست دارید باید توجه داشته باشید که در برنامه ریزی های اقتصادی عناصر فقیر را در نظر بگیرید، افزود: بدانید درصدی از مردم این جامعه به چیزهایی که شما دسترسی دارید دسترسی ندارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، رسیدگی به اقشار ضعیف جامعه را تنها وظیفه دولت ندانست و یادآور شد: تمام کسانی که توان مالی دارند مکلف هستند و نمی توانند نسبت به این قشر ضعیف بی تفاوت باشند.همه ما مکلفیم و شما برادران و خواهران که توان کمک دارید در رابطه با این افراد وظیفه داشته و نمی‌توانید بی تفاوت باشید و بگوییم بگذارید دولت و کمیته امداد خودش بیاید و رسیدگی کند.

وی از مسؤولان اداره بازرگانی خواست برای آنکه ارزاق ارزان قیمت زودتر در اختیار مردم نیازمند قرار گیرد نمایشگاه ‌های پاییزه را در ماه مبارک رمضان برگزار کنند.

امام جمعه مشهد از خادمان آستان قدس رضوی، استانداری، اداره بازرگانی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، مؤسسات و مردم خیر خراسان رضوی تشکر و تقدیر کرد و اذعان داشت: این از افتخارات ما بوده و هست و بر خود می‌بالیم که در جوار حریم رضوی چنین نهادها و افراد خیر مثل همیشه توانستند تا حدودی نیازهای اقشار محروم را تأمین کنند.

اختلاف نظر مسؤولان موجب ایجاد فضای سیاه و تاریک در کشور شده است

وی با اشاره به فضای سیاسی اخیر کشور، تصریح کرد: متأسفانه این روزها تبلیغات بدون وقفه دشمن از خارج، نفوذ آن ها در برخی سایت ‌ها و رسانه‌ های غیر رسمی داخلی، وجود اختلاف نظرهایی بین مسؤولان کشور و قوای سه گانه و توسعه این اختلافات از سوی عوامل آتش موجب ایجاد اضطراب در مردم و سیاه شدن فضای سیاسی کشور شده است.

آیت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: عواملی همچون تهدیدات افسانه ‌ای دشمن و مشکلات اقتصادی مردم را نیز باید از عوامل ایجاد اضطراب مردم به شمار آورد.

وی به برخی از سخنان نامناسب با مبانی ارزشی و دینی جامعه متدین توسط برخی دولتمردان جاهل اشاره کرد که موجب سیاه و تاریک شدن فضای جامعه شد و اظهار داشت: خوشبختانه فرمایشات رهبری درجمع سران نظام مثل خورشید صبحگاهی سفره سیاهی فضای سیاسی کشور را زدود.

رهبر معظم انقلاب جایگاه واقعی ایران را در دنیا به مردم نشان دادند

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با منطقی مستدل در ترسیم منحنی نسبت به وضعیت امروز ما و دشمنان، چشمان مردم ما را به روی کشور و جهان باز کرده و جایگاه واقعی ایران را در دنیا به مردم نشان دادند.

وی با بیان اینکه گرمی و حرارت عشق به رهبری افراد را با نظرات و اندیشه‌ های سیاسی مختلف کنار هم جمع کرد و دست ‌ها را در دست یکدیگر گذاشت، گفت: اینجاست که ضرورت مقام ولایت و اثر بخشی رهبری حکیمانه در این نظام و امت نقش آفرینی خود را نشان می ‌دهد.

امام جمعه مشهد افزود: فرمایشات رهبری بستر گسترده نعمت خداوند در زندگی اجتماعی را نشان داد و حال ما باید از خداوند به خاطر نعمت رهبری، نظام، عزت و نیز مسؤولان خدمتگزار را شکرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه برخی با منفی بافی، نارسایی ‌ها و کمبودها را به ‌خاطر مشکلات شخصی خود بزرگ‌ نمایی می ‌کنند، ادامه داد: امروز ما در بستر گسترده عزت و نعمت قرار داریم و جایگاه دشمن در سیاه چالی از نکبت و ذلت است.

ایستادگی 30 ساله مردم در برابر استکبار

آیت الله علم الهدی ابراز داشت: حتی زمانی که جوانان ما لانه جاسوسی آمریکا را گرفتند برخی ملی ‌گرایان می‌ گفتند آن ها ما را با موشک ‌های کروز خود می ‌زنند و این تهدیدها 30 سال است که وجود داشته و مردم ما نیز قهرمانانه ایستاده ‌اند و با استکبار مبارزه کرده اند.

وی تصریح کرد: همان گونه که امام (ره) فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی ‌تواند بکند به واقع نتوانستند کاری از پیش ببرند و ما پای این حرف پیامبرگونه ایشان ایستاده‌ایم./934/پ201/ص
ارسال نظرات