۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۸۴۴۹۳
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه:

مساجد بهترین مکان برای بصیرت‌زایی همگانی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار داشت: مسجد جایگاهی مستعد برای تعلیم و تربیت اسلامی است.
حجت الاسلام محسن غرويان


حجت الاسلام محسن غرویان، مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با گرامیداشت هفته جهانی مساجد، گفت: بر اساس آیات قرآن، تعلیم باید در کنار تزکیه باشد و  مسجد جایگاهی مستعد برای این دو مهم است.

وی گفت: مسجد به خاطر قداستی که دارد، آموزش در کنار آن بسیار تاثیر گذار است و مطالب عنوان شده در فضای مسجد برای اشخاص به صورت درونی درمی آید.

استاد فلسفه حوزه علمیه قم اظهار داشت: معتقدم اگر پایگاه مهندسی فرهنگی در راستای بصیرت زایی در مساجد شکل گیرد، نقش پررنگ تری از دانشگاه ها و مراکز علمی خاص خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تمام افراد جامعه در مسجد شرکت می کنند، ادامه داد: در هیچ مرکزی نمی توان اقشار گوناگون اجتماع را مانند مسجد دور هم دید و این فرصتی ویژه برای ایجاد بصیرت همگانی است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، بر نقش امامان جماعت در مساجد گفت: امام جماعت مغز متفکر مسجد است که باید با هدایت گری و مدیریت ایمانی خویش، فضای مسجد را برای حضور همگان مردم مهیا کند.

استاد حوزه علمیه قم، بصیرت را از شرایط لازم یک امام جماعت شمرد و ادامه داد: مسجد مرکز مهندسی فرهنگی جامعه است و باید در ابعاد تربیتی و تعلیمی نقش بارزی داشته باشد. /909/پ202/ع


ارسال نظرات