۰۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۸۴۶۹۶

نرم افزار پاسخ به زودی منتشر می شود

خبرگزاری رسا ـ نرم افزار پاسخ، کاری از مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات، ویژه رایانه های شخصی و تلفن همراه به زودی منتشر می شود.
نرم افزار


حجت الاسلام علی نیکبخت، معاون ارتباطات مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: نرم افزار پاسخ، کاری از مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم، دربردارنده بیش از هشت هزار پرسش و پاسخ در سیزده عنوان به زودی منتشر می شود.

وی در ادامه افزود: ادیان و مذاهب، اخلاق، عرفان، حدیث، فقه، کلام، تاریخ و سیره، علوم و معارف قرآن، تربیت و مشاوره، حقوق و سیاست دربردارنده موضوعات اصلی است و هر کدام از این موضوعات اصلی دربردارنده موضوعات فرعی مختلف است.

حجت الاسلام نیکبخت اظهار داشت: این نرم افزار حاصل کار ده ساله این مرکز است و بیش از یک سال کار فنی، برنامه نویسی، گرافیک و نظارت علمی برای تهیه و تدوین این نرم افزار صرف شده است.

وی در خصوص ویژگی های این نرم افزار خاطر نشان کرد: نسخه قابل نصب بر روی رایانه های شخصی و نسخه قابل نصب بر روی تلفن همراه، با فرمت های جاوا و سیمبین از ویژگی های این نرم افزار است و تمامی پرسش ها و پاسخ ها در دو نسخه آمده است.

این فعال اینترنتی یادآور شد: استفاده از محیط فلش و تصاویر متحرک از دیگر ویژگی های این نرم افزار است.

وی بیان داشت: پرسش هایی که به وسیله ایمیل یا مکتوب از سوی اقشار مختلف به مرکز ارسال می شود، محققان در گروه های تخصصی به این پرسش ها پاسخ گفته و پس از نظارت علمی، پاسخ برای کاربر ارسال می شود.

معاون ارتباطات مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم اضافه کرد: این مرکز تا کنون به صدو بیست هزار پرسش، پاسخ گفته و هم اکنون بیش از چهل هزار پرسش و پاسخ در بانک این مرکز موجود است.

وی با اشاره به این که به پرسش هایی که از طریق ایمیل ارسال می شود، سریعتر پاسخ می دهیم ابراز داشت: این مرکز آمادگی دارد تا به پرسش های اقشار مختلف مردم به صورت ایمیل، از طریق فرم پرسش در سایت یا مکتوب پاسخ گوید.

حجت الاسلام نیکبخت خاطر نشان کرد: پاسخ های ارائه شده در این این نرم افزار در سطح مخاطبان جوان است، و تکمیل نرم افزار به صورت تخصصی ویژه قشر های مختلف با سن، جنس و موقعیت مکانی متفاوت از برنامه پیش روی این مرکز است.

قابل ذکر است، علاقه مندان به کسب آگاهی بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات با نشانی
http://www.andisheqom.com مراجعه کنند.

گفتنی است، مرکز مطالعات و پژوهشهای فرهنگی حوزه علمیه با تغییر اساسنامه به مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات تغییر نام داد، سابقه ده ساله دارد و زیر نظر مرکز مدیریت حوزه های علمیه به فعالیت مشغول است./919/ت302/ع

ارسال نظرات