۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۰:۵۷
کد خبر: ۸۴۸۱۲
معاون رییس جمهور:

چهل هزار سند از حمله منتفقین به ایران جمع آوری شده است

خبرگزاری رسا ـ معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: بیش از چهار هزار سند از حمله منتفقین به ایران گردآوری شده و در حال جمع آوری اسناد بیشتری در این حوزه هستیم.
حجت الاسلام سيد محمد رضا مير تاج الديني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش « آذربایجان نماد مقاومت » عصر روز گذشته با هدف بررسی خسارت های ایران در جنگ جهانی دوم در تالار خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رییس جمهور در سخنانی با تاکید احقاق حقوق ایران در مجامع بین المللی اظهار داشت: اکنون با گذشت هفتاد سال از اشغال ایران توسط متفقین در جریان جنگ جهانی دوم، زمان آن رسیده تا خسارت های وارده به ملت ایران برآورد و جامعه جهانی در این خصوص پاسخگو باشد.

وی به تشریح موقعیت ایران در جریان حنگ جهانی دوم اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه دولت وقت ایران در دوران جنگ جهانی دوم اعلام بی طرفی کرده بود، ولی متفقین به بهانه حضور چند کارشناس آلمانی در ایران با نقض قوانین بین الملل به کشور ما حمله کرده و ویرانی ها و خسارات مادی و معنوی زیادی برای ما بر جای گذاشتند.

وی سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال حق ملت ایران را غیرقابل قبول دانست و تصریح کرد: از منظر حقوق بین الملل بررسی حقوق ایران در جریان جنگ جهانی دوم ضروری است، داعیه داران امروزی حقوق بشر باید در مورد نقض حقوق بشر در حق ملت ایران پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در احقاق حقوق ملت ایران گفت: بیش از چهار هزار سند در این خصوص فراهم شده و در حال جمع آوری اسناد بیشتری در این حوزه هستیم و برای این امر نیازمند همکاری کارشناسان می باشیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انقلاب مشروطه اظهار داشت: مقاومت مردم آذربایجان نه تنها در جریان جنگ جهانی دوم بلکه در دوران مشروطیت نیز هرگز فراموش نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: روشنفکرنماهای غرب گراها با به انحراف کشیدن انقلاب مشروطه و به دار آویختن شیخ فضل الله نوری ها این انقلاب دین محور را از مسیر اصلی خود منحرف کردند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی بر عبرت گیری از حوادث تاریخی تاکید کرد و گفت: امروز با افتتاح نیروگاه بوشهر در اوج تهدید ها و تحریم ها ملت ایران ثابت کرد که دیگر زمان آن گذشته که بیگانگان به راحتی بر سرزمین و هویت آن ها حاکم شوند.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه تهدید و تحریم گزینه های سوخته برای دشمنان است، گفت: دشمنان به خوبی می دانند که هرگونه اقدام علیه امنیت ایران، با پاسخ کوبنده مردم ولایت مدار این خطه همراه خواهد بود./۹۳۵/ص
ارسال نظرات