۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۸۴۹۰۱
معاون جنبش امل لبنان:

امام موسی صدر زنده است و در لیبی به سر می برد

خبرگزاری رسا ـ معاون جنبش شیعی امل لبنان تاکید کرد: دادگاه های لبنان و ایتالیا اثبات کرده اند که امام موسی صدر هنوز زنده است و در کشور لیبی به سر می برد.
خليل حمدان معاون جنبش امل لبنان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خلیل حمدان، معاون جنبش شیعی امل لبنان عصر پنج شنبه، در دیدار شماری از اعضای بلند پایه جنبش شیعی امل لبنان و اعضای دولت این کشور، با حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، با قدردانی از ابراز لطف این مرجع تقلید، سلام و عرض اردات و ادب نبیه بری، رهبر این جنبش را به این مرجع تقلید ابلاغ کرد.

وی با تشکر از فرصتی که این مرجع تقلید در اختیار هیات اعزامی جنبش امل قرار داد، تاکید کرد: روابط حضرت آیت الله مکارم شیرازی با امام موسی صدر و همکاری این دو عالم در نوشتن مقالات در مجله اسلام در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بسیار جالب بود.

این شخصیت لبنانی، با بیان اینکه امام موسی صدر در انقلاب اسلامی ایران حضور دارد ابراز داشت: وی همانگونه که در جمهوری اسلامی ایران متولد شد، در جریان تحولات و مسائل انقلاب اسلامی نیز بود و نقش بارزی داشت.

خلیل حمدان تصریح کرد: امام موسی صدر چند روز قبل از ربوده شدن در کشور لیبی سخنرانی داشت، پنج روز نیز در ایتالیا بود و برای رهبران کاتولیک این کشور سخنرانی کرد و مصاحبه ای نیز با نشریه لوموند انجام داد.

وی با اشاره به شجاعت امام موسی صدر در افشاگری ها خاطرنشان کرد: این شخصیت برجسته در خصوص افشاگری جنایات سیاه رژیم شاه در ایران بسیار شجاعانه صحبت می کرد.

معاون جنبش شیعی امل لبنان، با تشریح اهداف سفر هیات لبنانی به ایران و شهر قم گفت: ما به مناسبت سی و دومین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر به ایران آمده ایم و در این خصوص دیدارهایی را با مراجع و مسؤولان جمهوری اسلامی ایران خواهیم داشت.

وی با اشاره به تلاش های انجام شده برای پیگیری مساله امام موسی صدر ابراز داشت: دادگاه های لبنان و ایتالیا اثبات کرده اند که ایشان هنوز زنده است و در کشور لیبی به سر می برد.

خلیل حمدان، نقش جمهوری اسلامی ایران را در پیگیری مساله ربوده شدن امام موسی صدر را برجسته توصیف و تصریح کرد: نقش جمهوری اسلامی ایران در این مساله واسطه نیست، بلکه جمهوری اسلامی نقش بارزی در این خصوص دارد.

معاون جنبش شیعی امل لبنان تاکید کرد: هرچند تلاش هایی برای پیگیری وضعیت امام موسی صدر انجام شده است، اما ما با کمک جمهوری اسلامی ایران به دنبال روشن شدن این قضیه هستیم. /924/پ202/ج

ارسال نظرات