۰۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۸۵۲۶۸
آ‌یت‌الله کعبی:

باید دستورالعمل‌های قرآنی درجامعه به خوبی گشترش یابد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اظهار داشت: مطلوب ما برای قرآن کریم این است که همه مردم کشور به راحتی بتوانند قرآن تلاوت کنند و به راحتی ترجمه قرآن را بیاموزند و دستورالعمل های قرآنی نیز درجامعه اجرا شود.
آيت الله كعبي عضو حقوقدان شوراي نگهبان و مجلس خبرگان رهبري آيت الله کعبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در جمع خبرنگاران، در حاشیه نمایشگاه کتاب اهواز، تنوع نمایشگاه را مثبت ارزیابی کرد و ظهار داشت: در بخش تفسیر، ترجمه و عرضه کتاب قرآن کریم با قرائت‌های گوناگون، زندگی قرآن‌پژوهان، علمای بزرگ، هنرهای مربوط به قرآن کریم، از جمله ویژگی‌های این بارز نمایشگاه بود.

عضو جامعه درسین حوزه علمیه قم، با بیان این که قرآن تجلی حضور خدا در زندگی انسان‌ است، بیان داشت: نمایشگاه قرآ‌نی این مأموریت را دارد که قرآن را ترویج و هنرهای مربوط به قرآن را برجسته کند.

آیت‌الله کعبی افزود: هنوز به آرما‌ن‌های مطلوب‌ قرآنی نرسیده‌ایم، مطلوب ما برای قرآن کریم این است که همه مردم کشور در اقشار گوناگون و سنین متفاوت باید به راحتی بتوانند قرآن تلاوت کنند و به راحتی ترجمه قرآن را بیاموزند و دستورالعمل قرآن نیز درجامعه اجرا شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه، توجه ویژه‌ای به گسترش معارف قرآنی شده است و در بودجه‌های سالانه بویژه بودجه سال 89 و بودجه‌های بعد نیز مبالغ قابل توجه‌ای به ترویج قرآن و معارف قرآنی اختصاص داده شده است.

وی خاطر نشان کرد: شورای سیاستگذاری فعالیت‌های قرآنی نیز راه‌اندازی شده است و اهتمام ویژه‌ای به گسترش معانی قرآنی وجود دارد. مؤسسات بی‌شمار و خودجوش برای ترویج فرهنگ کریم نیز ایجاد شده است و ترویج معارف قرآنی بیشتر جنبه مردمی پیدا می‌کند. خوب است، اما برای تخصیص بودجه و گسترش هزینه کردن برای ترویج معارف قرآنی باید سه بعد حمایت، هدایت و نظارت بودجه‌ها را در نظر بگیریم./945/پ202/ص
ارسال نظرات