۱۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۸۵۳۹۲
عضو مجلس خبرگان رهبری:

دنیای اسلام به مساله فلسطین به عنوان یک مساله اساسی و کلیدی نگاه کند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه راهپیمایی روز جهانی قدس، اسرائیل غاصب را عاجز و ناتوان کرده است، بر ضرورت حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کرد و اسرائیل غاصب را خطری بزرگ نه تنها برای امت های اسلامی و فلسطین، بلکه برای جهانیان دانست.
حجت الاسلام و المسلمين احمد بهشتي
حجت الاسلام والمسلمین احمد بهشتی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بر ضرورت حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس تاکید کرد و روز قدس را از ابتکارات و افتخارات امام خمینی (ره) و میراث ماندگار ایشان دانست.

وی با اشاره به اینکه این شعار برای جهان اسلام به صورت عام و برای فلسطین به صورت خاص بسیار ارزشمند بود تاکید کرد: در حقیقت اعلام امام راحل در نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، مسلمانان را بیدار کرد و حرکت خوبی در جهان ایجاد و مردم فلسطین را نیز امیدوار کرد.

این استاد حوزه های علمیه ابراز داشت: مردم فلسطین نیز امروز متوجه شده اند که تنها نیستند، دنیای اسلام نیز متوجه شده است که باید به مساله فلسطین به عنوان یک مساله اساسی و کلیدی نگاه کند.

وی ادامه داد: قدس شریف، قبله گاه نخستین مسلمانان است و به این لحاظ از قداست و اعتبار خاصی در بین جوامع اسلامی برخوردار است و نمی توان در قبال اتفاقاتی که در این کشور و سرزمین می افتد، بی تفاوت بود.

رییس دانشگاه قم، اسرائیل را خطری بزرگ نه تنها برای امت های اسلامی و فلسطین، بلکه برای جهانیان دانست و تصریح کرد: آنها به دنبال اسرائیل بزرگ که از نیل تا فرات گسترش داشته باشد هستند و مسلمانان باید به این موضوع توجه کنند.

وی با اشاره به دستاوردهای اقدام هوشمندانه و مدبرانه امام راحل در نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به روز قدس تاکید کرد: اگر این اقدام امام راحل و به تبع آن هوشیاری و توجه مسلمانان به ویژه ملت ایران نبود، ممکن بود اسرائیل نقشه های شوم خود را عملی کند و از نیل تا فرات را قبضه نماید.

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی، با بیان اینکه راهپیمایی روز جهانی قدس، اسرائیل غاصب را عاجز و ناتوان کرده است ابراز داشت: حضور حماسی و همه جانبه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، نوعی اعلام مبارزه با ستمگران و ابراز تنفر و برائت از اقدامات و جنایاتی است که این رژیم سالیان متمادی در این کشور اشغالی انجام می دهد و هر روز بدون هیچ گونه دلیل و بهانه ای مردم این کشور را آواره و بی خانمان می کند.

وی بر ضرورت حضور پرشور آحاد مختلف مردم در راهپیمایی روز جمعه تاکید و تصریح کرد: ملت ما امسال، پرشورتر از همیشه در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور خواهند یافت و پاسخی کوبنده به دشمنان خواهند داد و ان شاالله در پرتو مکتب نورانی اسلام، همه مسلمانان با صلابت در راهپیمایی این روز شرکت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امیدواریم روزی برسد که اسرائیلی در صفحه روزگار نباشد و ملت اسلام در پرتو تعالیم روح بخش این مکتب به درجات عالیه ترقی برسد.

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی، مکتب اسلام را دین نور و سایر مکاتب را ظلمت دانست و گفت: امت اسلام باید با اتحاد و همدلی و برادری حرکت کنند و نقشه های شوم دشمنان را خنثی نمایند و بدانند تنها در سایه وحدت است که می توان با دشمنان مقابله کرد.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در پایان با محکوم کردن جنایات ددمنشانه رژیم غاصب اسرائیل، این رژیم را بسیار زبون و خوار خواند و تاکید کرد: امروز این رژیم به فلاکت و بدبختی افتاده است و حتی با تمام تجهیزات نظامی و موشکی خود از پس مقاومان حزب الله و مردم بی دفاع غزه هم بر نمی آید. /924/ت302/ج

ارسال نظرات