۱۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۸۵۶۴۳

مبلغان برتر دوران دفاع مقدس تجلیل می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ ‌ بخش نخست سومین آیین نکوداشت برترین‌های تبلیغ به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، هشتم مهرماه در قم برگزار می‌شود.
سومين آيين نكوداشت برترين هاي تبليغ


محمود نورالهی، دبیر اجرایی سومین آیین نکوداشت برترین های تبلیغ، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: نخستین بخش سومین آیین نکوداشت برترین های تبلیغ پس از تعیین و تدوین شاخصه‌ها و معیارهای برتری در روز هشتم مهرماه 1389 برگزار خواهد شد و در آن از برترین مبلغان دوران دفاع مقدس تجلیل خواهد شد.

وی در ادامه افزود: سومین آیین نکوداشت برترین‌های تبلیغ با عنوان مجاهدین عرصه تبلیغ و در سه قسمت مبلغان مجاهد دوران نهضت امام خمینی(ره) از سال 1342 تا 1357، مبلغان مجاهد دوران دفاع مقدس و مبلغان مجاهد در مناطق محروم برگزار خواهد شد.

نورالهی اظهار داشت: هم اکنون مقدمات برگزاری این همایش ملی و کشوری با برگزاری جلسات کارشناسی و دعوت از نهادها و مراکز فرهنگی و تبلیغی کشور و دریافت اطلاعات و آمار مبلغین و روحانیون گرامی در دوران دفاع مقدس صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان صدا و سیما، نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بخشی از نهادها و مراکز فرهنگی مشارکت کننده در این همایش هستند.

دبیر اجرایی سومین آیین نکوداشت برترین های تبلیغ یادآور شد: از طریق فراخوان عمومی و معرفی نهادها و سازمان‌های دولتی آمار پانزده هزار مبلغ بررسی شد و پس از بررسی و داوری‌های اولیه حدود نزدیک به نفر واجد شرایط شناخته شدند.

وی تأکید کرد: پس از نزدیک به پانزده جلسه داوری از بین این افراد چهارصد نفر در سه سطح جانبازان، آزادگان و رزمندگان برگزیده و در روز همایش از آنان تجلیل به عمل خواهد آمد.

نورالهی تصریح کرد: در این آیین نکوداشت از مسؤولین اعزام روحانیان به جبهه‌های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس به صورت ویژه تجلیل به عمل خواهد آمد و هم زمان نمایشگاهی از آثار روحانیان، مبلغان و شهدا برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: نخستین آیین نکوداشت برترین‌های تبلیغ با عنوان برترین‌های تبلیغ در عرصه منبر و خطابه و رسانه ملی در اردیبهشت ماه سال 1384 و پس از تعیین و ترسیم شاخصه‌ها و معیارهای برتری در دو عرصه فوق برگزار شد و از سیصد مبلغ برتر تجلیل شد.

نورالهی اضافه کرد: آیات جوادی آملی، خزعلی و سید احمد خاتمی و حجج اسلام قرائتی، طباطبایی، میرباقری، فرحزاد، رفیعی، نظری منفرد، دوانی، شجونی، امجد، صدیقی و ری شهری برخی از برگزیدگان این آیین نکوداشت بودند.

وی خاطر نشان کرد: دومین آیین نکوداشت برترین‌های تبلیغ نیز با عنوان برترین‌های تبلیغ در عرصه جوانان در خردادماه سال 1387 و پس از تعیین و ترسیم شاخصه‌ها و معیارهای برتری در این عرصه و با مشارکت نهادهای فرهنگی و تبلیغی کشور برگزار و نهایتاً از حدود 650 نفر در چهار سطح مشاهیر،کشوری، منطقه‌ای و استانی تجلیل شد.

وی در پایان گفت: حجج اسلام حاج علی اکبری، نقویان، مؤیدی و پناهیان از برگزیدگان دومین آیین نکوداشت برترین های تبلیغ بودند./919/پ202/ص

ارسال نظرات