۲۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۸۶۱۲۲
معاون آموزش حوزه علمیه خبر داد؛

27 شهریور آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه سراسر کشور

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه در سراسر کشور، 27 شهریور ماه برگزار می‌شود.
مدرسه فيضيه قم
حجت‌الاسلام علی عباسی، معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید 27 شهریور ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم از ساعت 9 صبح در مدرسه علمیه فیضیه قم با سخنرانی یکی از مراجع تقلید و آیت‌الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام عباسی خاطر نشان کرد: با توجه به این که امتحانات تابستانی طلاب از 23 شهریور ماه به مدت شش روز در قم و شهرستان‌ها برگزار می‌شود؛ از این رو دروس طلاب مدارس علمیه از اول مهرماه آغاز خواهد شد؛ ولی آغاز سال تحصیلی طلاب سطح عالی و دروس خارج از همان 27 شهریور ماه آغاز می‌شود.

وی با بیان این که دوره اختبار برای طلاب جدید در تیر و مرداد ماه به مدت یک ماه برای طلاب سراسر کشور برگزار شد، یادآور شد: بیش از ده هزار طلبه جدید از 27 شهریورماه در سراسر کشور سال تحصیلی خود را آغاز خواهند کرد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: البته طلاب پذیرش شده در شهرهای گرمسیر همچون قم که یک هزار نفر از طلاب جدید را شامل می‌شود، دوره اختبار خود را از 27 شهریور ماه به مدت یک ماه آغاز می‌کنند که پس از پایان یافتن این دوره و موفقیت در آزمون دوره به عنوان طلبه رسمی پذیرش خواهند شد./917/پ202/ص


ارسال نظرات