۲۲ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۸۷۶۴۵
آیت‌الله حسینی بوشهری:

باور انقلاب اسلامی ایران تنها باور زمینه‌ساز ظهور است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اعتقاد برخی که زمینه ظهور امام زمان(عج) را گسترش فساد در جامعه می‌دانند، گفت: باور انقلاب اسلامی ایران تنها باور زمینه‌ساز ظهور است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد هاشم حسيني بوشهري عضو شوراي عالي حوزه علميه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، پیش از ظهر امروز در همایش علمی پژوهشی انتظار و مهدویت در آموزه‌های رضوی در قم با اشاره به اعتقاد برخی که زمینه ظهور امام زمان(عج) را گسترش فساد در جامعه می‌دانند و برخی که معتقدند برافراشتن هر پرچمی تا ظهور آن حضرت باطل است، گفت: باور انقلاب اسلامی ایران تنها باور زمینه‌ساز ظهور است.

وی با بیان این‌که معنای بسترسازی ظهور آن است که حرام و حلال الهی در عصر غیبت تعطیل نشود، افزود: عالمان دین و روحانیت باید در عصر غیبت وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود، مقوله انتظار و مهدویت را از مسائل فرامذهبی، فرا اسلامی و فرادینی عنوان کرد و گفت: مسأله انتظار تنها شیعه نیست، مختص مسلمانان نمی‌شود و تنها منحصر به ادیان ابراهیمی نیز نیست.

وی، اضافه کرد: حتی مارکسیست‌ها که باوری نسبت به خدا و وحدانیت خدا ندارند، زمانی که به قضاوت می‌نشینند و وادی آینده روشن را برای خود و پیروانشان نوید می‌دهند، به وعده موعود اذعان داشته و معتقدند روزی فرا می‌رسد که روز شادابی، نشاط و کامیابی جهانیان است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم با اشاره به روایات مربوط به مهدویت، گفت: حدود 1439 روایت در منابع اسلامی نسبت به مسأله مهدویت صادر شده است که 560 روایت آن در کتب فریقین از رسول اکرم‌(ص) نقل شده است.

وی با بیان این‌که به مسأله انتظار منجی در ادیان الهی، کتب آسمانی، روایات اهل سنت و روایات نورانی اهل بیت‌(ع) اشاره شده است، اظهار داشت: این‌که عده‌ای مطرح می‌کنند بحث مهدویت پس از شهادت امام حسن‌ عسگری(ع) بر سر زبان‌ها افتاده و تا پیش از آن مطرح نبود، بی‌پایه و اساس است.

آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه خطبه غدیریه را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیامبر اکرم(ص) در خطبه غدیریه به امر مهدویت تصریح کرده‌اند که متأسفانه در ایام غدیر به این تصریح کمتر توجه شده است.

امام جمعه قم، خاطرنشان کرد: خطبه غدیر رسول مکرم اسلام(ص) مالامال از اشارات و تصریحات به وجود مقدس حضرت ولی‌عصر‌(ع) است، که تحت‌الشعاع پرداختن به بحث ولایت و خلافت حضرت علی(ع) مورد غفلت واقع شده است.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا‌(ع) درباره مسأله مهدویت، ابراز داشت: امام در روایات مختلف به اسم، نصب، قدرت جسمانی، مخفی بودن ولادت، غیبت، نهی از نام بردن، فضیلت انتظار و منتظرین، فرج مؤمنین با ظهور حضرت، تنگناهای شیعه و کشتارهای پیش از ظهور و شباهت‌های حضرت مهدی‌(عج) با ائمه اطهار‌(ع) و انبیای الهی اشاره کرده‌اند. /920/پ201/ص

ارسال نظرات