۲۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۸۸۲۹۲
امام جمعه اندیمشک:

بهره‌مندی از خرد جمعی در عرصه فرهنگ ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اندیمشک مشورت‌پذیری را از شعار‌های اسلام دانست و خواستار استفاده از خرد جمعی در همه حوزه‌ها به ویژه فرهنگ شد.
حجت الاسلام خدامي، امام جمعه انديمشک
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه آبادان، شب گذشته در جمع هیأت رییسه دانشگاه آزاد اسلامی اندیمشک، اظهار داشت: آموزش نیروی انسانی در عرصه فرهنگ، به عنوان محرک اصلی توسعه فرهنگی دارای اهمیت بسیار زیادی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک با تبریک انتصاب رییس جدید این دانشگاه، بر گسترش فضای آموزشی واحد اندیمشک و ساخت هر چه سریع‌تر پردیس جدید این دانشگاه تاکید و از حمایت های همیشگی دانشگاه آزاد اسلامی از برنامه های فرهنگی قدردانی کرد.

امام جمعه اندیمشک، ولایت فقیه را محور وحدت بین مسلمانان دانست و انقلاب اسلامی را آغاز نهضت جهانی به پرچمداری حضرت حجت خواند.

امام جمعه اندیمشک درخصوص سعادت بشری نیز گفت: قرآن کتاب هدایت و روشنگری است و در نهج‌البلاغه نیز بر جامعیت قرآن اشاره شده است و این دو گوهر گرانبها، همواره به دنبال یک هدف مشترک است و آن سعادت انسان‌ها است.

حجت الاسلام خدامی در بخش دیگری از سخنانش بر کلان‌نگر بودن مسؤولان اشاره کرد و ابراز داشت: مدیران باید با برنامه‌ریزی، دید باز، آینده‌نگری و مسؤولیت‌پذیری به‌عنوان خادم مردم در مسیر رفاه آنان گام بردارند.

وی مشورت‌پذیری را از شعار‌های اسلام دانست و خواستار استفاده از خرد جمعی در همه حوزه‌ها به ویژه فرهنگ شد و احترام متقابل و استفاده از متخصصین و کارشناسان در تصمیم‌گیری‌های مهم را ضروری خواند.

این استاد حوزه و دانشگاه، وجود بیش از پنج هزار دانشجوی واحد اندیمشک را فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ دینی دانست و بر استفاده از این ظرفیت‌ها در جهت تأثیرگذاری بیشتر در جامعه تأکید کرد.

وی بر گسترش فرهنگ مهدویت در بین جوانان و جامعه تأکید کرد و ابراز داشت: با ارائه تصویر درستی از مهدویت که عدالت را برای همه به‌وجود خواهد آورد باید این فرهنگ را گسترش داد؛ زیرا سرانجام با ظهور امام زمان(عج)، غلبه حق به صورت مطلق تحقق خواهد یافت.

امام جمعه اندیمشک خاطر‌نشان کرد: دشمنان می‌خواهند اعتقادات دینی و باورهای مذهبی را در ذهن و اندیشه جوانان بخشکانند؛ از این رو پاسداری از ارزش‌های اسلامی و دینی و اتکا به باورهای اعتقادی از سوی جوانان ضرورتی انکار‌ناپذیر است./945/پ202/س
ارسال نظرات