۲۹ مهر ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۸۸۳۷۳
استاد حوزه علمیه مشهد:

رابطه رهبری و مراجع، حوزه‌های علمیه را در مسیر مطلوب قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مشهد گفت: رابطه علما، مراجع و بزرگان حوزه با رهبر معظم انقلاب یک فضای دارای اشتراکات فراوان است که همیشه مجموعه مسیر حوزه ها و مراجع را به سمت مطلوب حرکت داده است.
ديدار مراجع و علما با رهبر معظم انقلاب در دومين شب سفر به قم
حجت الاسلام واسطی، یک محقق و پژوهشگر حوزوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: ده سال از سفر قبلی رهبر معظم انقلاب به قم که در آن بحث تحول را در سال 79 مطرح کردند، می گذرد و در سفر کنونی نیز ادامه این بحث باید منجر به زمینه‌سازی برای توسعه بر اساس نگرش اسلامی شود تا آنچه از حوزه‌های علمیه و سازمان‌‌های دینی انتظار می‌رود برآورده شود.

وی‌ جنبش نرم‌افزاری را از محورهای مطالبات رهبری از حوزه دانست و افزود: نکته ای که در این زمینه بایستی مورد توجه قرار گیرد، این است که در فضای پیشین حوزه، تولید انبوه طلاب و مبلغان در اولویت بود؛ اما با مطرح شدن جنبش نرم‌افزاری، فضای علمی به سوی تولیدات تخصصی و کیفی حرکت کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه مشهد تصریح کرد: نهادهای حوزوی باید به سوی کیفیت‌افزایی در فعالیت‌های خود حرکت کنند تا بتوانند با محصولاتی که میراث زندگی را از دست دین گرفته مقابله کرده و آن را دوباره به سمت محصولات دینی سوق دهند.

وی اظهار داشت: در طول این ده سال پس از توصیه رهبری، دو یا سه مرکز خاص حوزوی برای ساختار‌سازی برای تولید علم فعالیت‌هایی داشته‌اند که قابل تقدیر است و در واقع همین مراکز پیشگام بوده و سایر نهادها مصرف کننده محسوب می‌شوند.

مدیر سابق مرکز مطالعات راهبردی در علوم اسلامی ابراز امیدواری کرد: این مراکز پیشگام در آینده‌ای نزدیک به صورت قطب‌های علمی به سیستم‌سازی دینی بپردازند و سایر نهادهای حوزه هم به سمت کیفیت افزایی در تولید حرکت کنند.

حجت الاسلام واسطی با اشاره به القائات دشمن مبنی بر وجود اختلاف میان مراجع و حوزه های علمیه با نظام اسلامی یادآور شد: رابطه علما، مراجع و بزرگان حوزه با رهبر معظم انقلاب یک فضای دارای اشتراکات فراوان است که همیشه مجموعه مسیر حوزه‌ها و مراجع را به سمت مطلوب حرکت داده است و این‌گونه القائات نادرست راه به جایی نخواهد برد./930/ت302/س
ارسال نظرات