۰۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۸۹۰۲۵
امام جمعه مشهد:

سفر رهبر معظم انقلاب صمیمیت مراجع نسبت به رهبری را به جهانیان نشان داد

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه مشهد با بیان این دشمنان در صدد برآمده بودند از مرجعیت یک جریان مطالباتی در برابر رهبری به وجود آورد، گفت: هم افزایی مرجعیت و رهبری بزرگ ترین اثر سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم بود.
آيت الله علم الهدي، امام جمعه مشهد آيت الله سيد احمد علم الهدي امام جمعه مشهد آيت الله سيد احمد علم الهدي امام جمعه مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم‌ الهدی، امام جمعه مشهد، در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد با بیان این که سفر رهبر معظم انقلاب به قم یک سفر استانی ساده نبود، بلکه یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب به شمار می رود، اظهار داشت: حضور رهبر معظم انقلاب در ولادت گاه انقلاب نمایشگاهی را در برابر بینش امت اسلام و دید شیطانی دشمنان اسلام به منظر گذاشت.

وی با اشاره به این که در فقه ما مرجعیت در کنار آحاد همه امت و در زیر مجموعه رهبری امت قرار دارد، خاطر نشان کرد: هم افزایی مرجعیت و رهبری بزرگ ترین اثر سفر رهبری بود؛ مرجعیت خاستگاه رهبری است و دشمن در مقام اجرای انواع توطئه های که بر ضد این انقلاب دارد در صدد برآمده بود از مرجعیت یک جریان مطالباتی در برابر رهبری به وجود آورد، اما سفر رهبری آن ها را خنثی کرد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: در کتاب عروة الوثقی که به عنوان مرجع کتاب فتاوای مراجع محسوب می شود آمده است: «وقتی که رهبر حکمی می دهد حکمش برای همه قابل اتباع است، حتی مجتهد دیگر نیز نمی تواند آن را نقض کند» که این امر در فتوای آیت الله مکارم شیرازی اعلام شده و ایشان نیز بیان داشته اند «حکم حکومتی اطاعتش بر همه مراجع واجب است».

وی ادامه داد: با این فتاوا مرجعیت و رهبری چنان با هم آمیخته است که مجتهد مثل همه امت موظف است از رهبری اطاعت کند و خوشبختانه سفر رهبر معظم انقلاب صمیمیت های مخلصانه مراجع نسبت به رهبری را به جهانیان نشان داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توجه همه جانبه رهبری به روحانیت و حوزه علمیه، اذعان داشت: از اول انقلاب دو زمزمه فاسد به وسیله عناصر استکبار و جریان های فکری غرب زده در کشور راه افتاد و این دو زمزمه هر از گاهی در بین مردم تازه می شود که یکی مسأله سکولار شدن نظام و دیگری اسلام منهای روحانیت است.

وی با بیان این که دشمن در مسأله سکولار شدن نظام بیان می کند که جریان دین مردم جدا از مدیریت اقتصادی و امنیتی مردم است و این گونه می خواهد دین را از صحنه های اجتماع دور کند، افزود: آن روز که فرزندان این انقلاب شب های عملیات جان می دادند یک عده عناصر رفاه طلب در ویلاهای آمریکا خوش می گذراندند و حالا همان افراد می خواهند خودی نشان دهند و به عنوان این که دین به مدیریت جامعه کاری ندارد تجربیات مدیریتی غرب را در جامعه وارد کنند.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: زمزمه دوم موضوع اسلام منهای روحانیت بود، در دوران مبارزات با طاغوت برخی از افراد خود را جلوتر و پیشرفته تر می دیدند و تز اسلام منهای روحانیت را مطرح کردند بعد از انقلاب هم این موضوع مطرح شد اما با حرکت کوبنده امام راحل این بت مثل همه بت ها شکسته شد ولی در تداوم انقلاب این موضوع از سوی عناصری که خود را وابسته به نظام و انقلاب می دانستند دوباره مطرح شد و حضور رهبری در قم و سخنان اخیر ایشان هر دو مسأله را ریشه کن کرد.

روحانیت یک رابطه دو سویه با نظام دارد

وی با بیان این که روحانیت یک رابطه دو سویه با نظام دارد، گفت: نظام اسلامی میوه دل روحانیت، جان روحانیت و بزرگترین پایگاه روحانیت در آماده سازی دوران ظهور است از این رو این قشر نمی تواند در برابر نظام و اشتباهات بی تفاوت باشد.

امام جمعه مشهد با تأکید بر این که نظام از روحانیت جدا شدنی نیست و همه برنامه ها باید با مشورت روحانیت و هدایت حوزه صورت گیرد، بیان داشت: نظام هم باید در دل روحانیت بستر کند از این رو حوزه در سیاست گذاری های اجتماعی و سیاسی مسؤول است و باید در این سیاست گذاری ها دخالت کند؛ این نظام مال اسلام است و به گفته امام خمینی(ره) اسلام منهای روحانیت مثل طب بدون طبیب است.

قدرت نظام اسلامی ایران وابسته به حمایت مردم است

وی با بیان این که قدرت و توان نظام اسلامی در سفر رهبری تکمیل شد و به جهانیان نشان داده شد، یادآور شد: قدرت این نظام به تجهیزات نظامی و امکانات اقتصادی نیست، بلکه قدرت نظام به مردم است؛ حضور مردم و حمایت، وابستگی و عشق مردم به نظام و رهبری قدرت این نظام است زیرا اگر قدرت کشور به تجهیزات نظامی و امور دیگر وابسته بود که دشمنان در این موارد از ما پیشرفته تر هستند لذا آن چیزی که 31 سال نظام را حفظ کرده و باعث شده امروز از روز اول نافذتر در دنیا و منطقه باشد وجود و حمایت های مردم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که وابستگی مردم به رهبری و نظام اسلامی عظمت این نظام و حیثیت آن را در برابر هر اندیشه و فرصت سوء دشمن تضمین کرد، ابراز داشت: رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی در این سفر دو تابلو را در دید همگان نصب کرد یکی از این دو تابلو مردم و جمعیت میلیونی به پا خاسته، قائم، بصیر و بیداری بودند که در مقابل فتنه سال گذشته ایستادند و قدرت خودشان را در نهم دی و 22 بهمن نشان دادند.

وی با بیان این که احساسات پرشور و هیجان مردم نمایشگاه بصیرت است، ابراز داشت: تابلوی دوم تابلوی خلاف بصیرت و فقدان بصیرت بود؛ انسان هایی که دنبال جریان فتنه راه افتادند، دشمن شناس نبودند، دشمن ستیزی هم نکردند و پشت دشمن راه افتادند که این تابلوی دوم به وسیله مقام معظم رهبری در برابر دیدگان همه نصب شد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به روز یکشنبه و روز زیارتی امام رضا(ع)، اظهار داشت: توصیه ائمه در زیارت امام رضا(ع) به پاس اثرگذاری امام رضا(ع) در تجدید حیات اسلام بود.

وی با اشاره به لقب عالم آل محمد(ص)، افزود: بنی عباس در مقام اجرای شگرد سیاسی ناپاکانه خود سعی کردند اندیشه های وارداتی را در امت اسلام توسعه دهند و وجود این اندیشه ها نحله های مختلف فکری را در امت اسلام به وجود آورد و باعث می شد نخبگان و اندیشمندان امت به این تعرضات فکری و علمی سرگرم شده و به مسائل سیاسی نپردازند و به حکومت بی توجه باشند.

امام جمعه مشهد یادآور شد: این اقدام ضربه به ریشه حکومت دینی وارد می کرد؛ حرکت امام به خراسان باعث شد از مدینه تا مرز مسلمانان حجت خدا و امام معصوم در بین مردم و در هر شهری و روستایی حضور فکری، منطقی و هدایتی پیدا کند؛ این حضور فکری امام در همه مجامع امت اسلام باعث شد مسلمانان و امت اسلام میوه علم دین را از دست امام رضا(ع) بگیرند لذا به امام رضا(ع) گفته اند عالم آل محمد(ص).

وی ادامه داد: هجرت امام رضا(ع) یک خط حرکتی برای همه مدیران و رهبران امت اسلام به وجود آورد و آن این است که هر وقت رهبر و مقام ولایت در عرصه های اجتماعی حضور فکری و هدایتی پیدا کند آنجا امت در خط سعادت به دنبال رهبری قرار می گیرد و ما این خاصیت را در سفر نه روزی رهبری به قم لمس کردیم و دیدیم./934/پ201/الف
ارسال نظرات