۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۸۹۰۶۳
رییس هیات علمای جبل عامل؛

رژیم صهیونیستی به دنبال برافروختن جنگ داخلی جدید در لبنان است

خبرگزاری رسا ـ علامه نابلسی اوضاع بحرانی لبنان را برآمده از نزدیکی زمان صدور حکم اولیه دادگاه حریری دانست و با تاکید بر ضرورت وحدت داخلی لبنانی ها برای جلوگیری از امنیت و استقرار این کشور، هرگونه همکاری با هر یک از سازمان های بین المللی در راستای منافع دشمن صهیونیستی را حرام دانست.
نابلسي
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه شیخ عفیف نابلسی، رییس هیات علمای جبل عامل لبنان، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه که در مجتمع حضرت زهرا(س) در شهر صیدا در جنوب لبنان برگزار شد، اوضاع لبنان را همچنان بحرانی توصیف کرد و گفت: بحران در کشور ناشی از نزدیک شدن کیفرخواست دادگاه رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان و تحقیقات شبهه آمیز این دادگاه و تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان است.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال آغاز جنگ جدید خود علیه لبنان بر مبنای چنددستگی های طایفه ای و فتنه مذهبی است، گفت: باید با پافشاری بر وحدت داخلی در چارچوب اقدام های عملی برای جلوگیری از نابودی امنیت و استفرار با خطرهایی که بر سر راه لبنان قرار گرفته است، رویارویی کرد.

علامه نابلسی با تاکید بر نیاز لبنان به گفتمان سیاسی همراه با خردورزی و آرامش، خطاب به لبنانی ها گفت: وحدت ملی پاسدار و محافظ شماست و پایبندی شما به ارزش های دینی و اخلاقی، قدرت ایستادگی در برابر هرگونه دشمنی را به شما خواهد داد.

گفتنی است که علامه نابلسی، همچنین روز گذشته در دیدار با قاسم هاشم، نماینده پارلمان لبنان، هرگونه همکاری با هر یک از سازمان های بین المللی در راستای منافع دشمن صهیونیستی و علیه ملت لبنان و مقاومت را حرام دانست و بر حرمت هرگونه همیاری با ستمکاران تحت هر عنوانی و به هر شکلی، تاکید کرد./981
ارسال نظرات