۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۸۹۶۶۱
خطیب جمعه کوفه:

کشورهای عربی حامی تروریسم و جنگ های داخلی هستند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کوفه کشورهای عربی را حامی تروریسم و خشونت در عراق، افغانستان،یمن ، سودان و عامل جنگ داخلی در لبنان توصیف کرد.
مسجد کوفه
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالهادی المحمداوی خطیب جمعه کوفه طی خطبه های نماز جمعه این شهر که در مسجد کوفه برگزار شد عملیات تروریستی در شهرهای مختلف عراق را به شدت محکوم کرد و گفت: حمله تروریستی به کلیسای سیده النجات بغداد و انفجارهای تروریستی هفته گذشته در برخی شهرهای عراق که خون پاک شهروندان بیگناه عراقی را در خیابانها و مساجد و حسینیه ها جاری ساخت به دور از ارزشهای انسانی است و نشاندهنده اوج کینه و وحشی گری این گروههاست.

وی افزود: به خاک و خون کشیده شدن شهروندان پیامی است که تکفیریها و بعثیها به خارج از عراق ارسال می کنند و اعتنایی به اینکه این پیام با خون مردم بیگناه نوشته می شود ندارند.

حجت الاسلام محمداوی تصریح کرد: مشخص نیست تا کی باید این مردم با ناامنی و کشتار و خونریزی زندگی کنند و تا چه هنگامی به شنیدن پیامهای تسلیت و محکومیت بسنده نمایند و روزهای خود را با از دادن عزیزان سر کنند.

خطیب جمعه کوفه کشورهای عربی را به حمایت از تروریستها متهم کرد و اظهار داشت: در پس این جنایتها دو جبهه وجود دارد جبهه اول که متشکل از بعثیهای قاتل و تکفیریهایی است که دین ندارد و به فساد مشغول هستند و جبهه دوم متشکل از کشورهایی عربی است که تاکنون توانایی پذیرش نظام جدید را ندارند و با پرداخت اموال هنگفت که در باور نمی گنجد می خواهند نظام کنونی را تغییر یا تضعیف کنند.

وی تاکید کرد: این جبهه همانی است که در لبنان جنگ داخلی به راه انداخته و از خشونت در سودان و افغانستان و یمن حمایت می کند ./980/


ارسال نظرات