۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۸۹۷۵۳
استاد حوزه علمیه قم:

دوران جوانی مهد تهذیب و خودسازی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که دوران جوانی، مهد تهذیب و خودسازی است، ابراز داشت: اخلاص نخستین شرط برای جوانان در عرصه ورود به حوزه علمیه است.
حجت الاسلام محمد رضا صفايي بوشهري، استاد حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمد رضا صفایی بوشهری، استاد تهذیب حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در جلسه اخلاق، طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز که در این حوزه برگزار می شد، جوانی را مهد تهذیب خواند و اظهار داشت: طلبه زمانی که وارد حوزه می شود، زمینه برای بروز شکوفایی اخلاقی او فراهم است.

استاد تهذیب حوزه علمیه قم، حوزه علمیه را حوض کوثر خواند و بیان داشت: حوزه های علمیه همانند کوثری هستند که انسان باید با ایجاد آمادگی معنوی از آن استفاده کند.

وی با تأکید به طلاب جهت اهتمام به معنویت، اذعان داشت: طلاب حوزه های علمیه از همان ابتدا باید با دو بال اخلاق و تقوا مسیر پیشرفت و تعالی را سپری کنند؛ به شکلی که تا پایه هفتم نیمی از سیر و سلوک را طی کرده باشد.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که توفیق من الله نیاز اساسی طلاب است خاطر نشان کرد: زمینه توفیق من الله ابتدا معرفت به نفس خود و سپس به خداوند متعال است.

این نویسنده عرصه دینی وظیفه روحانیان را تنها تبلیغ دین خداوند متعال خواند و خطاب به آنان تصریح کرد: هنگامی که مردم را نصیحت می کنید، باید با نهایت اخلاص مطالب دینی را بیان کنید.

حجت الاسلام صفایی بوشهری خسران و بدبختی را نصیب کسانی دانست که برای نیل به امورات دنیوی وارد حوزه می شوند و افزود: خداوند متعال افرادی را که برای دستیابی به امورات مادی وارد حوزه علمیه می شوند را میان مردم به ذلت می کشاند.

استاد تهذیب حوزه علمیه قم ادامه داد: روحانیان باید قبل از این که دیگران را پند دهند، خود را نصیحت کرده و جامه تقوا را به تن کنند.

وی همچنین با تأکید بر این که آخرین مرتبه علم طلبگی تواضع است، خاطرنشان کرد: فراگیری علم در حوزه های علمیه زمینه و مقدمه است و لازمه آن اهتمام به مسائل اخلاقی و معنوی است؛ از این رو طلبه بدون خدا و علم به خداوند متعال توفیقی کسب نخواهد کرد.

این استاد حوزه علمیه در پایان طلاب را به فراگیری فلسفه و چگونگی منش طلبگی فراخواند و گفت: حوزه های علمیه باید فلسفه و چگونگی منش طلبگی را به روحانیان آموزش دهند./945/پ202/س
ارسال نظرات