۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۸۹۷۷۶
سخنگوی شورای شهر قم:

مدیران قم با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری برای عمران و آبادانی استان تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت توجه مدیران و مسؤولان استان قم از اختلافات، تداخل کاری و تک شهر بودن استان قم را یکی از عوامل مهم بروز اختلافات در این استان دانست و از مسؤولان خواست برای رفع آن تلاش و برنامه ریزی کنند.
حسن بختياري، سخنگوي شوراي اسلامي شهر قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن بختیاری سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ،عصر یک شنبه شانزدهم آبان ماه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان قم، سفر ایشان را برای این استان منشا خیر، برکت و دستاوردهای بسیار فراوان در ابعاد مختلف دانست.

وی استقبال اقشار مختلف مردم از مقام معظم رهبری را نشانگر وفاداری آنان به ولایت فقیه و نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: قمی ها با استقبال کم نظیری که از رهبر انقلاب اسلامی به عمل آورند، به دنیا نشان دادند که پاسدارحریم ولایت فقیه هستند.

این مسؤول شهر قم با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در جمع مدیران استان و تاکید ایشان بر پرهیز مدیران قم از اختلافاتی که دود آن به چشم مردم می رود گفت: مدیران قم باید به این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه و برای خدمت بیشتر و بهتر به مردم تلاش کنند.

بختیاری ابراز داشت: سفر مقام معظم رهبری به این استان از جهات مختلف حائز اهمیت است و حضور ایشان در این شهر به لحاظ، معنوی، سیاسی و عمرانی برکات خوبی را برای این استان به همراه داشت و مدیران باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سفری که در سال 74 به قم داشتند با تدبیر هوشمندانه خود تاکید کردند که قم باید استان شود و همین موضوع و ارتقا ساختار اداری استان منشا تحولات بسیاری خوبی در ابعاد مختلف بود.

سخنگوی شورای شهر قم بیان داشت: مدیران قم می توانستند با برنامه ریزی بهتر، از سفر مقام معظم رهبری به قم استفاده بیشتری بکنند، اما به دلایل مختلف بهره برداری حداکثری در جهت عمران قم از سفر ایشان توسط مسؤولان اتفاق نیفتاد.

عضو شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت همدلی مسؤولان قم برای رفع مشکلات، به بررسی دلایل اختلاف برخی از مدیران قم پرداخت و بیان داشت: یکی از مشکلات عدم توسعه استان قم در سال های اخیر تک شهر بودن این استان است.

وی تصریح کرد: متاسفانه فضای مدیریتی در استان قم تنگ و کوچک است و این امر منجر به تداخل کاری و بعضا تضاد در مسائل نیز شده است.

بختیاری با بیان اینکه اختلافات مسؤولان و مدیران باید در یک پروسه بررسی و علل و عوامل آن احصا و برای رفع آن برنامه ریزی و تلاش شود گفت: قم در حال حاضر یک متولی ندارد و زمانی که یک شهر چندین متولی داشته باشد هر کس در جایگاه قانونی خود به دنبال اعمال نظر و سلیقه خودش است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: مجموعه مدیریت استان قم باید به دنبال حل این مساله باشد و اگر تداخلات در استان مرتفع شود به طور طبیعی سایر مشکلات نیز حل خواهد شد.

وی الحاق شهرهای مجاور به استان قم را یکی از راه حل های پیشنهادی برای رفع این مشکل عنوان کرد و گفت: امیدواریم با برنامه ریزی مناسب و الحاق این شهرها به قم شاهد حرکت جدیدی در توسعه و عمران استان و شهر قم باشیم. /924/پ202/ص
ارسال نظرات